چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
ذوق نویسندگان حکمت الهی است

امیر سرتیپ دوم خرم‌طوسی در آیین رونمایی از 10 عنوان کتاب تازه‌نشر ارتش گفت: ذوقی که از ذهن نویسندگان تراوش می‌شود، همان حکمت است که نوعی اعطای الهی است. نویسندگان هرقدر در این راستا تلاش کنند و قلم بزنند، بیشتر پرورش می‌یابند و استعدادهای‌شان شکوفا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آیین رونمایی از 10 عنوان اثر تازه‌نشر سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیش از ظهر امروز 23 بهمن 92 با حضور امیر سرتیپ ابراهیم گلفام، رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیرسرتیپ رضا خرم‌طوسی، مشاور فرمانده کل ارتش و گروهی از نویسندگان و کارکنان ارتش در تالار هویزه باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در آغاز، امیر سرتیپ گلفام به ارایه آماری از فعالیت‌های سازمان تحت مدیریت پرداخت و گفت: کتاب از وسایل ارتباط جمعی است و شاید هیچ رسانه‌ای به اندازه کتاب با مخاطب خود ارتباط برقرار نکند. آن‌چه  برای همیشه قابل دسترس است کتاب است. ارتباط کتاب با فرهنگ مستقیم است و در امر کتابخوانی مخاطب خودش را در صحنه می‌یابد.

وی با اشاره به این‌که 64 عنوان کتاب از سوی انتشارات سازمان حفظ آثار ارتش در دست تدوین است، گفت: تعدادی از این آثار به مناسبت روز جهانی کودک رونمایی خواهند شد. همچنین تاکنون بیش از هزار مقاله در حوزه‌های گوناگون علمی و پژوهشی زیر نظر این سازمان تدوین شده است.

گلفام افزود: در دو سال اخیر در مجموع 24 عنوان کتاب منتشر کرده‌ایم. در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس برای هفت عنوان اثر مراسم رونمایی برگزار کردیم و اکنون آیین رونمایی از 10 عنوان کتاب را برپا کرده‌ایم.

امیر سرتیپ خرم‌طوسی دیگر سخنران این آیین بود. وی با ابراز تاسف از این‌که ارتش هنوز نتوانسته است ایده‌ال‌های خود را در حوزه نشر آثار دفاع مقدس محقق کند، گفت: اقدامات انجام شده به میزان ظرفیت موجود ارتش بوده است و این‌بار با هم‌یاری صاحب قلمان به این منزل نزدیک‌تر می‌شویم.
 
وی ادامه داد: جنگ به خودی خود بد است. نه‌فقط در اسلام، که در تمامی ادیان الهی، اصل بر صلح گذاشته شده است.  اگر حمله شود باید اصل را به دفاع دهیم. جنگ نتیجه شکست سیاسی است یعنی آن زمان که گفت‌وگو نتیجه نداد، جنگ آغاز خواهد شد. از همین روی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان جنگ سراسری علیه کشور ما به راه انداختند. دست کم 23 کشور در این نبرد حضور داشتند. کشور‌هایی چون مصر و یوگسلاوی وقتی در مقابل نبرد سراسری علیه کشورشان قرار گرفتند، بیش از چند روز نتوانستند مقاومت کنند، دفاع هشت‌ساله کشور ما بی‌نظیر بود.
 
مشاور فرمانده کل ارتش با بیان این‌که نباید دفاع مقدس را منحصر به ارتش، سپاه، بسیج یا نیرو‌های مردمی دانست گفت:  این دفاع متعلق به کشور و نظام است. کسانی که این واقعیت و لایه‌هایی از آن را حذف می‌کنند حکمت ندارند.
 
وی درباره اهمیت نگارش آثار درباره وقایع مهم تاریخی و آشناکردن کودکان با دفاع مقدس گفت: وقتی مفاهیم دفاع مقدس را در قالب کتاب به مردم و به خصوص کودکان منتقل می‌کنیم، در حقیقت فرهنگ‌سازی انجام داده‌ایم و این بسیار ارزشمند است.

خرم‌طوسی ادامه داد: نویسندگان نباید تنها به نگارش آثار محدود اکتفا کنند. ذوقی که از ذهن نویسندگان تراوش می‌شود، همان حکمت است که نوعی اعطای الهی است و  دریافت آن به قابلیت‌های درونی انسان‌ها بستگی دارد. نویسندگان هرقدر در این راستا تلاش کنند و قلم بزنند، بیشتر پرورش می‌یابند و استعدادهای‌شان شکوفا خواهد شد.
 
در پایان این مراسم با حضور امیر سرتیپ خرم طوسی و امیر سرتیپ گلفام، کتاب‌های «از یاد رفته‌»، «اروند»،‌ «باغ اسدالله خان»، «تندیس استقامت» و «خلیج فارس» در گروه بزرگسال و کتاب‌های «بچه‌های سوسنگرد»، «امیرعلی و نامه‌های بالدار»، «سعید و کمک به دیگران»، «ستاره‌های آسمانی ستاره‌های زمینی»، «پسرک روزنامه فروش» در گروه سنی کودکان رونمایی و از نویسندگان این کتاب‌ها قدردانی شد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها