شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
علوم عملی به مقام سوم دست یافت

براساس گزارش بخش کتابداری و اطلاع‌رسانی «خانه کتاب» از 28 بهمن تا دوم دی‌ماه، حوزه علوم عملی با 235 عنوان کتاب، جایگاه سوم نشر را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بخش کتابداری و اطلاع‌رسانی «خانه کتاب»‌ در گزارش هفتگی خود (28 دی‌ تا دوم بهمن‌ماه) از انتشار 17 هزار و سه عنوان کتاب در 12 زمینه مطالعاتی خبر داد که در این میان کتاب‌های حوزه علوم عملی با 235 عنوان، جایگاه سوم پرتالیف‌ترین‌ها را به خود اختصاص دادند. 

پیشتازی ناشران تهرانی در حوزه علوم عملی
براساس این گزارش، در مجموع شمارگان آثار منتشر شده در حوزه علوم عملی، یک‌هزار و 461 نسخه است. در این حوزه مطالعاتی، 155 کتاب تالیفی و‌ 80 اثر نیز ترجمه‌ای است که از این تعداد، 128 اثر نخستین‌بار و 107 اثر نیز با تجدید چاپ به بازار نشر عرضه شده‌اند. 

ناشران تهرانی در طول این مدت، مانند هفته‌های پیشین با چاپ و نشر 155 اثر در برابر 39 اثر، از ناشران شهرستانی پیشی گرفتند. 

38 اثر سهم علوم طبیعی و ریاضیات
براساس اعلام خانه کتاب، همچنین در حوزه علوم طبیعی و ریاضیات در مجموع 38 عنوان کتاب منتشر شده که از این میان 34 عنوان تالیفی و چهار اثر نیز در حوزه ترجمه به چاپ رسیده‌ است. 

ناشران تهرانی، در حوزه علوم طبیعی و ریاضیات نیز پیشتاز بوده‌اند. سهم تهرانی‌‌ها در فاصله 28 بهمن تا دوم دی‌ماه،‌ تولید 38 کتاب بوده و این در حالی است که ناشران شهرستانی تنها  11 اثر را به مخاطبانشان عرضه کرده‌اند. 

میانگین شمارگان آثار حوزه علوم طبیعی و ریاضیات در این مدت، یک‌هزار و 128 نسخه و میانگین تعداد صفحات نیز 295 اعلام شده است.

شاخص‌های آماری
براساس شاخص‌های آماری منتشر شده از سوی خانه کتاب، در حوزه کتاب‌های کمک‌درسی در هفته گذشته، کتاب «شیوه‌های تقویت هوش نوزاد 3 تا 6 ماهه» نوشته بئاتریس میلتر ‌با ترجمه طاهره طالع ماسوله،‌ با 25 بار تجدید چاپ دارای بیشترین نوبت چاپ بوده است. این اثر از سوی انتشارات با فرزندان، منتشر شده است.  

همچنین کتاب‌های «استخوان‌ها و مفاصل» با شمارگان 250 نسخه و «هوش و خلاقیت پیش دبستانی» با 75 هزار نسخه، نوشته مشترک گلزار فرهادی و امیرهوشنگ اقبال‌پور که به همت انتشارات آبرنگ به بازار نشر عرضه شده‌اند، دارای کمترین و بیشترین شمارگان کتاب بوده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها