سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
کتابی درباره آشپزی ایرانی در كشور کره‌ ندیده‌ام!

«سونگ وونگ یئوب » سفیر جمهوري کره با اشاره به علاقه‌ ایرانیان به غذاهای کره‌ای که به واسطه سریال‌های کره‌ای ایجاد و کتابی در این زمینه چاپ شده است، گفت: متاسفانه هیچ کتابی درباره آشپزی ایرانی در بازار کتاب‌های کره‌ای ندیده‌ام ، در حالی‌که آشپزی ایرانی را برتر از آشپزی فرانسوی می‌دانم./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سفارت جمهوری کره ماه اکتبر را ماه فرهنگی این کشور در جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده و برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای را در ماه‌های مهر و آبان برنامه‌ریزی کرده است. جشنواره غذاهای کره‌ای یکي از این برنامه‌هاست.

«سونگ وونگ یئوب» سفیر جمهوری کره در گفت‌وگو با خبرنگار (ایبنا) در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا برنامه‌ای برای معرفی غذاهای ایرانی در کره و همچنین غذاهای کره‌ای در ایران در قالب تولید کتاب آشپزی دارید؟ عنوان کرد: سال‌های نخستین کار در ایران به عنوان دیپلمات با گروهی از دیپلمات‌های اروپایی درباره غذاهای ایرانی گفت‌وگو کردیم و به این نتیجه رسیدیم که تاریخ و فرهنگ غذایی ایران دیرینه و عمیق است؛ تا حدی که شاید این غذا از غذاهای فرانسوی که شهرت جهانی یافته‌اند، برتر باشد.

وی افزود: تنوع و عمق غذاهای ایرانی بسیار زیاد است و  تصور می‌کنم توسعه روابط فرهنگی در زمینه غذاهای دو کشور بسیار مهم باشد، به همین جهت، با همکاری «پونه ندایی» بخشی از غذاهای سنتی کره را در قالب کتابی معرفی و ترجمه کردیم که به بازار کتاب ایران راه یافت.

سفیر کره اظهار کرد: متاسفانه تا جایی که اطلاع دارم هیچ کتاب آشپزی ایرانی که به زبان کره‌ای ترجمه شده باشد، در بازار کتاب‌های کشور ما وجود ندارد، اما می‌کوشیم در آینده نزديک تولید و انتشار کتاب آشپزی ایرانی به زبان کره‌ای را در دستور کارمان قرار دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط