شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
صنعت چاپ یکی از مهم‌ترین زیرشاخه‌های اقتصاد فرهنگ است

مجتبی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، صنعت چاپ را یکی از مهم‌ترین زیرشاخه‌های اقتصاد فرهنگ دانست و گفت: پیشرفت صنعت چاپ می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت سایر صنایع باشد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی جشنواره صنعت چاپ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به نقش صنعت چاپ در اقتصاد اظهار کرد: اقتصاد فرهنگ امروزه یکی از اصلی‌ترین پایه‌های گردش اقتصادی در جوامع شناخته شده است و صنعت چاپ نیز یکی از مهمترین زیرشاخه‌های آن به شمار می‌آید.

وی گفت: معمولا انسان‌ها بیش از هر چیز از میان حواس چند‌گانه با نگاه کردن به انتخاب می‌رسند و چاپ به‌عنوان حوزه‌ای که با حس بینایی انسان ارتباط تنگاتنگی دارد، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

ابراهیمی ضمن اظهار امیدواری نسبت به پیشرفت صنعت چاپ با برگزاری جشنواره و مسابقات تخصصی اظهار کرد: امید است مسوولان جشنواره تنها به برگزاری این رویداد فکر نکنند و به واقع، آسیب‌شناسی و پیشرفت صنعت چاپ را مد نظر قرار دهند زیرا به اعتقاد من از این راه می‌توان به راهکارهایی برای رفع نواقص و تدوین سند راه رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: پیشرفت صنعت چاپ می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت و بازاریابی سایر صنایع در داخل کشور، منطقه و جهان باشد.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود از حمایت چاپخانه‌های استان خبر داد و گفت: یکی از فعالیت‌های حمایتی ما از واحدهای چاپی معرفی آن‌ها به ادارات و تولیدکنندگان است تا بدین ترتیب ضمن تامین نیازهای چاپی در داخل استان، رونق اقتصادی چاپخانه‌های البرز را شاهد باشیم.

نشست توجیهی داوری برای شرکت‌کنندگان مسابقات چاپی

دبیرخانه مسابقات تخصصی صنعت چاپ برای شرکت‌کنندگان در این رویداد، نشست توجیهی داوری برگزار می‌کند.

به گفته دبیرخانه این مسابقات، طی یک فراخوان از تمامی واحدهای چاپی سراسر کشور دعوت می‌شود تا در نشست توجیهی داوری که از سوی دبیرخانه دوازدهمین دوره مسابقات تخصصی صنعت چاپ برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند.

این نشست با حضور رضا رضایی، رییس هیات داوران مسابقات در محل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

شرکت کنندگان در مسابقات چاپ در این نشست با روند داوری، معیارهای بررسی آثار و مراحل مختلف آن آشنا خواهند شد.

این نشست هفته جاری برگزار و زمان دقیق برگزاری آن از سوی دبیرخانه به تمامی واحدهای چاپی اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط