سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
جشنواره صنعت چاپ می‌تواند روحیه خودباوری را تقویت کند

غلامرضا منتظری، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: جشنواره و در کنار آن ارایه گزارش دستاوردها و پیشرفت‌های صنعت چاپ می‌تواند در تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس اهالی آن موثر باشد و همین خودباوری به رشد بیشتر این حوزه کمک می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره صنعت چاپ، غلامرضا منتظری گفت: یکی از حوزه‌های بسیار تاثیرگذار در تحولات فکری و فرهنگی تمدن ما صنعت چاپ است و از زمانی که چاپ پا به عرصه وجود گذاشت، تاثیر معنادار آن را بر رشد کمی و کیفی فرهنگ شاهدیم. هر چه جلوتر می‌رویم و تمدن‌مان نیز پیشرفت می‌کند صنعت چاپ بیش از پیش جایگاه خود را در فرهنگ و اقتصاد پیدا می‌کند.

وی فرصت معرفی توانمندی و قابلیت‌های صنعت چاپ کشور، تبادل تجربه میان فعالان و نقش‌آفرینان صنعت چاپ، ارتقای سطح کیفی آثار چاپی، دست‌یابی به نقاط قوت و ضعف و محک توان چاپی واحدهای چاپی، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس و در نهایت ایجاد زمینه بازاریابی و جذب جامعه هدف را از مهم‌ترین مزایای برگزاری جشنواره صنعت چاپ دانست.

منتظری افزود: اگر در کنار برگزاری جشنواره صنعت چاپ به بحث آموزش نیز توجه شود و کارگاه‌های علمی و تخصصی متناسب با قلمرو صنعت چاپ نیز در حاشیه آن برگزار شود، می‌تواند در تبادل تخصص و ارتقای سطح علمی حاضر موثر باشد. 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان معتقد است صنعت چاپ بیش از هر چیز باید اعتماد جامعه را به خود معطوف کند زیرا اعتماد جامعه مهمترین سرمایه برای پیشرفت هر حوزه است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد جشنواره بتواند اعتماد تولیدکنندگان داخلی را برای سفارش به واحدهای چاپی داخل کشور بیش از گذشته جذب کند.

زمان داوری آثار دانشجویی جشنواره صنعت چاپ اعلام شد

زمان داوری آثار بخش دانشجویی دوازدهمین دوره مسابقات تخصصی صنعت چاپ از سوی دبیرخانه این رویداد اعلام شد. مسابقات تخصصی چاپ در سه زیر گروه فرآیندها و روش‌های چاپی، مدیریت پروژه‌های چاپی و مسابقات دانشجویی برگزار می‌شود.
 
بر این اساس مسابقات دانشجویی با محوریت تحلیل بسته‌بندی‌های موجود در بازار و با توجه به زمان‌بندی اعلام شده در فراخوان برگزار می‌شود. بدین ترتیب دانشجویان و استادان علاقه‌مند تا 26 شهریورماه فرصت دارند پژوهش‌های خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.
 
داوری آثار بخش دانشجویی نیز از 5 تا 10 مهرماه انجام خواهد شد و در پایان سه برگزیده در این بخش معرفی می‌شوند.
 
دبیرخانه مسابقات تخصصی صنعت چاپ به دانشجویان پیشنهاد داد به صورت گروهی در این مسابقات حضور یابند و به پژوهش در زمینه آثار چاپی بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط