یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۳
تجلیل از آیت‌الله امامی کاشانی تجلیل از ارزش‌هاست

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، در آیین گرامیداشت آیت‌الله امامی کاشانی، این عالم را شخصیتی ارزشمند و روحانی گرانسنگ دانست و اظهار کرد: آیت‌الله امامی کاشانی در طول دوران حیات پر‌برکتش آثار ارزشمندی را در عرصه‌های مختلف به یادگار گذاشته و تجلیل از چنین شخصیت‌هایی در حقیقت، تجلیل از یک سلسله ارزش‌ها و تجلیل از علم، تربیت، عدالت، تقوا و اخلاق است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم نکوداشت مجاهدت‌های تبلیغی و فرهنگی آیت‌الله امامی کاشانی، نخستین آیین از آیین‌های سالانه نکوداشت مجاهدان عرصه تبلیغ دینی با عنوان «پرچمدار» عصر دیروز شنبه (اول تیرماه) با حضور آیت‌الله امامی کاشانی، سید‌محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌رضا اکرمی به نمایندگی از حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری منتخب، حجت‌الاسلام والمسلمین زائری، مدیر‌عامل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی، امیرخوراکیان، معاون فرهنگی شهرداری تهران و جمعی از مسوولان و استادان حوزه و دانشگاه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی در این نشست برگزاری این‌گونه نکوداشت‌ها را برای نسل جوان درس‌آموز توصیف کرد و گفت: این کار فرهنگی ارزشمند جوانان را به‌سوی ارزش‌های متعالی متوجه می‌کند. در مکتب انبیا و فرهنگ دینی ما به هر شکلی و از هر زاویه نگاهی چنین برنامه‌هایی، ارزشمند و مورد قبول است.

وی ادامه داد: ما از شهدا تجلیل می‌کنیم، ایام‌الله را برای این‌که در یک ظرف مکانی در آن‌ها ارزش‌هایی آفریده شده است، ارج می‌نهیم و از مکان‌هایی که در آن‌ها ارزشی جوشیده و شجره طیبه‌ای کاشته شده و رشد کرده، تجلیل می‌کنیم. خالق این زمان‌ها و مکان‌ها انسان‌هایند. پس باید به طریق اولی از این‌گونه انسان‌ها قدردانی و تجلیل به عمل آوریم.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با ذکر این‌که علما و فرهیختگان در میان انسان‌ها علمی جایگاه ارزشمند و والایی دارند، عنوان کرد: علمی که در خدمت مردم و انسانیت باشد، ارزشمند است و عالم چون ظرف وجودش مملو از این ارزش است، نگاه به چهره‌اش هم عبادت است. به‌ ویژه در اسلام علمی که آمیخته با تقوا و تزکیه باشد، از ارزش و اعتبار ارزشمندتری برخوردار است و عالمی که در این جهت حرکت می‌کند، آیت خداست و آیات خدا را برای مردم تفسیر می‌کند و آیت‌الله امامی کاشانی مصداق تمام این ارزش‌هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی تلاش همه جانبه در عرصه‌های مختلف را از ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله امامی کاشانی بیان و اظهار کرد: از پیش از پیروزی انقلاب، منبر یکی از محورهای فعالیت این استاد فرزانه بود که از این طریق معارف دینی و واقعیت‌های حق و باطل را به مردم معرفی می‌کرد. وی با مجاهدت در راه حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل و مبارزه در کنار بزرگانی مانند شهید بهشتی و شهید مطهری، از رجال انقلابی بود و به انقلاب اسلامی خدمت کرد.

وی عرصه تعلیم و تربیت را یکی دیگر از میدان‌های فعالیت در طول حیات این عالم فرهیخته دانست و گفت: آیت‌الله امامی کاشانی در عرصه تعلیم و تربیت به‌عنوان یک مدیر، راهنما، معلم و مربی در مدرسه عالی شهید مطهری و همچنین در امر آموزش‌های دانشگاهی گام‌های بلندی برای تربیت نسلی از مدیران و مسوولان و مبلغان امروز برداشته است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پایان جایگاه نماز جمعه را یکی از حساس‌ترین عرصه‌های حضور این فقیه وارسته دانست و یادآور شد: استاد در حدود سه دهه به‌عنوان امام جمعه تهران از تریبون نماز جمعه مردم را به عدالت و تقوا توصیه کرد و موعظه‌های وی دل‌های مردم را غبار‌روبی کرد. حتی مسایل و توصیه‌های سیاسی این امام جمعه فرهیخته، حاوی نکات تربیتی است. ما به این چهره‌ها و شخصیت‌هایی مانند ایشان و آیت‌الله مهدوی کنی نیازمندیم و به آن‌ها تکیه می‌کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌رضا اکرمی که به نمایندگی از حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی (رییس جمهوری منتخب) در این آیین حضور یافته بود، اظهار کرد: آیت‌الله کاشانی یک انسان فقیه، فهیم، شایسته و آراسته به زیورهای زیبای و متعالی انسانی‌ است. این فقیه وارسته در تمام عمرش خوانده‌، نوشته‌، گفته‌ یا به دعا و مناجات پرداخته است و این توفیق الهی و بسیار ارزشمند و والا است.

وی سپس انقلاب اسلامی را آزمایشگاهی عجیب توصیف و بیان کرد: بسیاری از افراد در این آزمایشگاه جوهره وجودی خود را نشان داده‌اند. این استاد فرهیخته یکی از کسانی است که در این آزمایشگاه عجیب و بزرگ، از خود حرکت در صراط حق، تبعیت از امام راحل و همراهی با رهبر معظم انقلاب را نشان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکرمی با بیان این‌که خداوند این عالم برجسته را مورد لطف و عنایت ویژه خود قرار داده است، گفت: آیت‌الله امامی کاشانی یک امام جمعه خوب، یک خطیب وارسته و شایسته، یک فقیه بایسته در شورای نگهبان و در تمام عرصه‌ها نمونه‌ای از یک انسان حق‌جو و متقی است و همه این‌ها لطف و عنایت پروردگار متعال است.

در ادامه این مراسم از کتاب دو جلدی «خط امان» و همچنین از وب‌سایت آیت‌الله امامی کاشانی رونمایی شد.

آیین نکوداشت مجاهدت‌های تبلیغی و فرهنگی حضرت آیت‌الله امامی کاشانی از ساعت 17 و 30 دقیقه عصر شنبه (اول تیر‌ماه) در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در میدان بهارستان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط