چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۹
ارجمند: آموزش‌ و ‌پرورش و خانواده مسوولان اصلی فرهنگ‌اند

داریوش ارجمند، بازیگر سینما و تلویزیون در مراسم رونمایی کتاب «عکاس‌خانه‌های آدم‌های خوشبخت» در نمايشگاه كتاب گفت: اگر می‌خواهیم بچه‌ها و جوانان و افراد جامعه‌مان کتابخوان شوند باید از آموزش‌و‌پرورش و خانواده آغاز کنیم و بیشترین انرژی را در این نهادها به كار يبنديم.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، امروز، 18 اردیبهشت، در غرفه نشر افراز در نمایشگاه کتاب، کتاب «عکاس‌خانه‌های آدم‌های خوشبخت» نوشته سید مهدی مدیرواقفی با حضور داریوش ارجمند و لیلا بلوکات رونمایی شد.

ارجمند در این مراسم گفت: ما ایرانی‌ها در گذشته ابزارهای قصه‌گویی داشتیم؛ پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها ابزار آن قصه‌گویی‌ها بودند اما اکنون وسایل دیجیتالی بی‌روح جای آن را گرفته و دیگر نمی‌توان  حس و حال آن نوشته‌ها را بیان کرد. این کتاب‌های گویا تا حدی می‌توانند آن ابزارها را زنده کند.

وی در ادامه افزود: ترکیب کلام و موسیقی می‌تواند اثر بسیار خوبی در مخاطب ایجاد کند. کتاب نیز از احساس خوبی برخوردار است؛ چراکه فرهنگ ما به فرهنگ ترکیه نزدیک است و این پیوند را با کارهای این‌چنینی می‌توان عمیق‌تر کرد. به‌ویژه این‌كه داستان من در فضاهایی نوشته شده بود که به آن مکان ها را رفته و دیده و به شخصه ارتباط عمیقی با آن برقرار کرده بودم.

ارجمند در پایان به نقش خانواده و آموزش‌وپرورش در تربیت بچه‌ها و آیندگان مملکت اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم نوجوان ما کتابخوان شود, اگر می‌خواهیم هنرمند شود، اگر می‌خواهیم عالم شود، اگر می‌خواهیم ورزشکار شود، همه و همه به خانواده و از آن مهم‌تر به آموزش‌وپرورش برمی‌گردد.

لیلا بلوکات دیگر بازیگر حاضر در این مراسم  نيز به خبرنگار ادبیات «ایبنا» گفت: این کار جدید را بسیار دوست داشتم و به نظر می‌رسد در دنیای امروز مخاطب خود را به خوبی پیدا کند. اگر این کار گسترش پیدا کند می‌توان امید داشت که مردم از مطالعه کتاب‌ها بیشتر استقبال کنند.

این کتاب 10 داستان از 9 نویسنده ترکیه‌ای دارد که شامل داستان‌های با نام «عکاس‌خانه‌های آدم‌های خوشبخت» از «ضیا عثمان سابا»، «بازگشت» از «ندیم گورسول»، «دو و نیم»، از «اورهان کمال»، «زن سبددار» از «نزیهه مریچ»، «مفت خور» از «ممدوح شوکت اسندال»، «حوا» از «وسعت اورهان بنر»، «کشتن یه گربه» از «اوکتای آکبال»، «اولین جنایت» از «عمر سیف‌الدین» و داستان دو داستان «هیشت! هیشت!» و «سر حوض» از «سائیک آباسی‌یانیک» است.

کتاب گویای این اثر به صورت جداگانه از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته است و حتی می‌تواند به صورت جداگانه منتشر شود. آهنگساز این اثر علیرضا صنیعی طهرانی است.

کتاب «عکاس‌خانه‌های آدم‌های خوشبخت» در 88 صفحه، با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه و بهای چهار هزار و 400 تومان از سوی نشر افراز منتشر شده است.

بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران تا 21 همین ماه در مصلی امام خمینی(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها