شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
پرفروش‌‌های داستانی یک ناشر در نمایشگاه تجدید چاپ شدند

چاپ دوم کتاب «عاشقانه» نوشته فریبا کلهر روز گذشته (13 اردیبهشت) به نمایشگاه کتاب رسید. مدیر نشر آموت، که از پرفروش‌های داستان ایرانی در غرفه این ناشر سخن گفت، از تجدید چاپ «سی‌سا سیاوش» دیگر رمان کلهر نیز در روزهای آتی خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علیخانی، مدیر نشر آموت به کتاب‌های تجدید چاپ انتشارات آموت در روزهای نخست نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در سه روز نخست نمایشگاه، چهار رمان ایرانی از این ناشر تجدید چاپ شده‌اند.

وی افزود: «عاشقانه»، نوشته فریبا کلهر، «نسکافه با عطر کاهگل» نوشته م. آرام، «غزل شیرین عشق» نوشته لیلا عباسعلیزاده و «نیمه‌ی ناتمام» از نسرین قربانی، کتاب‌هایی هستند که در روزهای نخست نمایشگاه به چاپ تازه رسیده‌اند.

مدیر انتشارات آموت به رمان «سی‌سا سیاوش» هم اشاره کرد و ادامه داد: چاپ دوم این رمان کلهر نیز با اتمام چاپ نخست آن، دوشنبه، 16 اردیبهشت (روز ششم) وارد نمایشگاه می‌شود.

رمان «سی‌سا سیاوش» در مجموع از سه بخش کلی تشکیل شده است. این کتاب درباره پسر بچه‌ای است که مدام کابوس می‌بیند. این بچه را یک مامای هندی به دنیا آورده است و هر بچه‌ای که توسط این ماما متولد شده است، خواب‌های کاووس‌وار می‌بیند و داستان در پی یافتن مشکل این بچه‌هاست.

در بخشی از متن کتاب آمده است: «سیاوش یک بچه معمولی بود و جز صورت سرخش هیچ چیزش به غنچه نرفته بود. اما قلی ادعا کرد که سیاوش دقیقا شکل بچگی‌های خود اوست.» 

این کتاب با شمارگان یک هزار و 100 نسخه، 156 صفحه و بهای 6 هزار و 500 تومان از سوی نشر آموت وارد بازار کتاب شده است.

در رمان «عاشقانه» پرفروش‌ترین کتاب فریبا کلهر و نشر آموت، سه زن در زندگی مرد داستان حضور دارند و هر کدام از این زن‌ها چهره‌ای از شخصیت زن را در زندگی مرد نمایندگی می‌کنند. یکی چهره‌ مادر، دیگری چهره همسر و یکی دیگر در نقش عشق مرد هستند. این رمان که چهارمین همکاری کلهر با انتشارات آموت است، رمانی است که به گفته این نویسنده فقط به موضوع عشق، بدون دیدگاه‌های عامه‌پسند می‌پردازد. 

در معرفی رمان «عاشقانه» عنوان شده است: این رمان یک فصل از همه‌ عاشقانه‌هایی است که اتفاق می‌افتند، اما اتفاقی نیستند. عاشقانه‌ای که از همان اولش می‌دانی یک نیمه‌اش تا ابد باید به دنبال نیمه‌ دیگرش بگردد و انتظار را بکشد. نیمه پنهان از قضا همان نیمه‌ خاموشی است که این‌جا روایت می‌شود و خود را توی سکوت جا می‌گذارد. همه چیز را تعریف می‌کند و با این تعریف خودش را مرور می‌کند. فرصتی آنی و نفسی که می‌گویند دم مرگ هست و برای همه کافی است. این رمان قصه‌ مردی است عاشق که به طور هم‌زمان گرفتار کابوسی شده که سه زن برایش ساخته‌اند. همسر سابقش و دختری که او را می‌خواهد و دختری که تحسین، عاشقش شده. نویسنده‌ای برابر فرشته‌ مرگ قصه‌اش را می‌گوید تا شهرزادی باشد که مهلت می‌جوید اما مگر نه این‌که بارها و بارها تاکید می‌کند که تو آگاهی و همه چیز را می‌دانی و چیزی به ساحت تو ناپیدا نیست؟

چاپ نخست عاشقانه در فروردین 1392 با شمارگان یک‌هزار و 650 نسخه، 236 صفحه و بهای 10 هزار تومان از سوی نشر آموت منتشر شد. چاپ دوم این نیز کتاب با افزایش بهای 500 تومان و همان شمارگان، روز گذشته به غرفه نشر آموت در نمایشگاه کتاب تهران رسید.

فریبا کلهر متولد ۱۳۴۰ در کرمانشاه است. وی فعالیت خود را از دهه ۶۰ در حوزه ادبیات داستانی کودک و نوجوان آغاز کرد و تاکنون بیش از ۴۰ عنوان کتاب در این حوزه به بازار نشر ارایه داده است.

کلهر از ابتدای تاسیس نشریه سروش کودکان تا سال ‌۱۳۸۲ به مدت پانزده سال، سمت سردبیری این ماهنامه را برعهده داشت. «آقای هندوانه» اثر این نویسنده، به عنوان برنده رتبه سوم دهمین کتاب سال کودک و نوجوان در بخش داستان کودک معرفی شد. «هوشمندان سیاره اوراک»، «دختر آیینه پوش»، «کسی که موهای مرا شانه زد»، «از تو می‌خواهم خدا» و «خواهر خوش شانس من» برخی از آثار این نویسنده هستند.

«غزل شیرین عشق» نوشته لیلا عباسعلیزاده نیز با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه، و بهای 15 هزار تومان، در روزهای نخستین نمایشگاه کتاب تهران به چاپ دوم رسید. چاپ نخست این کتاب، زمستان 1390 ازسوی نشر آموت منتشر شده بود.

در خلاصه داستان این رمان عنوان شده است: «غزل شیرین عشق، رمانی است که زندگی پرفراز و نشیب «شیرین» را در 408 صفحه روایت می‌کند. شیرین پس از مرگ همسرش، آرش، با دختر کوچكش، غزل، در تهران زندگی می‌کند تا بتواند دور از نگرانی‌ها و دخالت‌های خانواده خودش و آرش، زندگی آرامی را سپری کند.»
 
رمان «غزل شیرین عشق» یکی از سه رمان برگزیده جایزه «رمان اول ماندگار» معرفی شد. این جایزه هرساله به ‌وسیله مجله اینترنتی «ماندگار» به سردبیری بهنام ناصح به رمان‌های اول نویسندگان اهدا می‌شود.

چاپ اول رمان «نیمه‌ی ناتمام» نیز شهریور سال 91  به چاپ رسید و چاپ دوم آن در روزهای در نخست بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران در غرفه نشر آموت رونمایی شد. 

بخشی از ماجرای این رمان به قبل از انقلاب و بخشی دیگر به بعد از انقلاب برمی‌گردد و داستان افراد خانواده‌ای است که ماجراهای آن‌ها به صورت موازی پیش می‌رود. انتخاب اسم این رمان یعنی «نیمه‌ی ناتمام» به این خاطر است که هر کسی در زندگی‌اش نیمه‌ی ناتمامی دارد و در تک‌تک آدم‌ها این نیمه‌ی ناتمام وجود دارد.

رمان «نیمه‌ی ناتمام» در 360 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 15هزار تومان از سوی انشارات آموت در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. 

علیخانی در پایان به پرفروش‌ترین کتاب‌های بخش داستان ایرانی این ناشر اشاره کرد و گفت: به ترتیب، «عاشقانه»، «شوهر عزیز من»، «نسکافه با عطر کاهگل»، «به وقت بهشت»، «نیمه‌ی ناتمام»، «غزل شیرین عشق»، «دخترم عشق ممنوع»، «پیله تنهایی عشق»، «نامحرم» و «ایراندخت» پرفروش‌ترین کتاب‌های داستان ایرانی در نمایشگاه هستند.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 21 اردیبهشت در مصلای تهران برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها