یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴

تازه‌ترین رمان راه یافته به جدول هفتگی پرفروش‌ترین کتاب‌های داستانی آلمان، اثری از تام کلنسی با عنوان «هدف گرفته شده» است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اشپیگل، در این رمان 800 صفحه‌ای که توسط میشاییل بایر به آلمانی برگردان شده، جک رایان قهرمان داستان خود را برای احراز پست ریاست جمهوری آمریکا انتخاب می‌کند. او می‌خواهد با توجه به تهدیدهای تروریستی در این لحظات سخت از کشورش حمایت کند. در این بین جک رایان به شکلی غیرمنتظره با اتهامات دروغینی که از سوی رقیبش به بهترین دوستش جان کلارک وارد آمده روبه‌رو می‌شود. اکنون این سوال مطرح می‌شود که چه کسی در پشت پرده این ماجرا حضور دارد که خواهان از پا درآمدن جک رایان و جان کلارک است؟
 
‎ توماس لئو کلنسی جونیور نویسنده آمریکایی متولد 12 آوریل 1947 است که بیشتر به‌خاطر نگارش جزییات تکنیکی طرح‌های داستانی جاسوسی و فنون نظامی مربوط به دوران جنگ سرد و پیامدهای پس از آن، شناخته شده‌است. او در بالتیمور ایالت مریلند به دنیا آمده و از دانشگاه لویولا تاوسن و در رشته زبان انگلیسی فارغ التحصیل شده است. در سال ۱۹۸۴ نخستین رمان وی به نام «شکار اکتبر سرخ» منتشر و خیلی زود به کتابی پرفروش تبدیل شد. کلنسی در همان سال دومین اثر خود را با نام «آغاز توفان سرخ» منتشر کرد. کتاب‌های غیرداستانی او در خصوص جنگ‌افزارها و طرح‌های نظامی نیز مورد توجه قرار گرفته است. موفقیت‌های او در حرفه‌اش به حدی است که مجوز رفت و آمد به مراکز نظامی و دسترسی به برخی اطلاعات محرمانه مرتبط با فناوری‌های نظامی، از سوی مقامات ارشد نظامی ایالات متحده به او داده شد. کلنسی خود را تأثیرپذیرفته از فردریک فورسایت می‌داند. 

در هفته‌ای که گذشت به ترتیب رمان‌های «او بازگشته است» اثر تیمور ورمس، «فرمان واشنگتن» اثر جوسی آدلر اولسن، «بوته» اثر یورگ ماورر، «ما خواهریم» اثر آنه گستهویزن، «نوشته‌های آکرا» اثر پائولو کوئلیو، «نشانه‌های از دست رفته» اثر کیت مورتون، «سرنوشت یک خیانتکار کثیف است» اثر جان گرین، «گرگ پلید» اثر نله نویهاوس، «زمستان دنیا» اثر کن فالت و در نهایت «هدف گرفته شده» اثر تام کلنسی در مکان‌های اول تا دهم جای داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها