دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴
تشییع پیکر خلیل عمرانی با حضور چهره‌ها و مدیران فرهنگی

پیکر خلیل عمرانی، شاعر انقلاب صبح امروز با حضور جمعی از شاعران، نویسندگان و مدیران فرهنگی از مقابل آموزش پرورش و حوزه هنری به سمت فرودگاه بدرقه شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پیکر مرحوم خلیل عمرانی صبح امروز، دوشنبه 20 آذر، از مقابل وزارت آموزش و پرورش به سمت حوزه هنری تشییع شد.

در این مراسم که جمعیت کثیری از همکاران عمرانی در آموزش و پرورش، شاگردان او و عده‌ زیادی از شعرای کشور حضور داشتند، پیکر عمرانی از مقابل کتابخانه حوزه هنری بدرقه و تشییع شد تا برای دفن به زادگاهش بندر دیر  بوشهر ارسال شود.

در این مراسم، مصطفی محدثی‌خراسانی، در صحبت‌های خود با اشاره به جنبه‌های شخصیتی عمرانی گفت:‌ عمرانی آتشفشان عشق و ایثار گذشت بود و این را می‌توان از مجموعه شعرایی که مانند پروانه دور جنازه او می‌چرخند دید. 

در ادامه مراسم، پس از قرائت پیام حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش، حکمتیان، معاون وزیر آموزش و پرورش در امور مدارس غیر دولتی به سخنرانی پرداخت.

وی گفت: عمرانی مصداق عینی آن کلام حضرت امام (ره) بود که فرمودند کاری کنیم که بماند نه کاری کنیم که بمانیم.

وی همچنین از سفر همکاران عمرانی در وزارت آموزش و پروش به شهرستان دیر برای شرکت در مراسم خاکسپاری وی خبر داد.

پس از صحبت‌های حکمتیان، عباسعلی براتی‌پور، شاعر انقلاب اسلامی در سخنانی درباره عمرانی اظهار کرد: عمرانی در نخستین جلسات شعر حوزه هنری در میان شاعران انقلاب حضور داشت که در کنار آن در زمره بسیجیانی است که برای شعر انقلاب اسلامی زحمت فراوانی کشید و شاگردانی را در کل کشور پروراند. گرچه جسم او از میان ما رفته، اما روح وی در ذهن و قلب ما باقی است.
 
قادر طراو‌ت‌پور، مسوول دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از دیگر سخنرانان این مراسم بود. 

وی به نمایندگی از محمد حسینی وزیر ارشاد با ابراز تسلیت به مناسبت درگذشت خلیل عمرانی گفت: عمرانی در کنار شاعرانی چون نصرالله مردانی، قیصر امین‌پور، سیدحسن حسینی و آغاسی در بدترین وضعیت‌هایی که انقلاب اسلامی با آن مواجه بود با شجاعت ایستادند و از کیان انقلاب و ولایت دفاع کردند و این حضور جمعیت در این مراسم نشان از این قدردانی دارد. 

این مراسم با حضور اهالی قلم و مدیران فرهنگی برگزار شد.

امیرحسین فردی، محسن مومنی‌شریف، محمد حمزه‌زاده، محمد اللهیاری، محمدجواد حق‌شناس، محمدرضا سرشار، میثم نیلی، مجتبی رحماندوست، اسماعیل امینی، حمید هنرجو، علی‌محمد مودب، سعید بیابانکی، مصطفی رحماندوست، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، محمود حبیبی‌کسبی، بیوک ملکی، محمدسرور رجایی، آرش شفاعی، سید احمد نادمی، محمد عزیزی، عباس سجادی، رضا اسماعیلی، مهدی مظفرساوجی، حجت‌الاسلام محمدجواد محمدزمانی، محمدعلی مجاهدی، بهروز اثباتی، حسین قنادیان و محمدرضا سنگری، از جمله  شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها