چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵

شصت و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت با حضور گوییدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان و سیمون ویلیام انگلیش قائم مقام نخست وزیر نیوزیلند رسما افتتاح شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گوییدو وستروله حمایت هر چه بیشتر خود از حفظ حقوق معنوی پدیدآورندگان آثار را اعلام کرد. 

نمایشگاه فرانکفورت صبح چهارشنبه 10 اکتبر (19 مهر) ابتدا درهای خود را به روی بازدید کنندگان متخصص می گشاید و روزهای پایانی هفته پذیرای تمامی علاقه مندان خواهد بود. بیش از هفت هزار غرفه دار از 100 کشور جهان تا یکشنبه 14 اکتبر (23 مهر) تازه ترین آثار خود را در معرض بازدید عموم قرار می دهند. 

کشور میهمان این دوره از این نمایشگاه نیوزیلند است و به همين دلیل هنر و فرهنگ این سرزمین در مرکز توجه این نمایشگاه قرار دارد. با برپایی بیش از 300 برنامه کتابخوانی، پخش فیلم و موسیقی قرار است این کشور نه تنها به دليل داشتن مناظر بسیار زیبا بلکه به لحاظ فرهنگی و ادبی معرفی شود. 

تمرکز دیگر نمایشگاه امسال ادبیات کودک و نوجوان است. در این زمینه به این مساله پرداخته خواهد شد که چه راهکارهایی در عصر کتاب های الکترونیک و .. می تواند همچنان صنعت کتاب را در میان کودکان قوی نگه دارد. این در حالی است که مساله کتاب های الکترونیک و روند رو به رشد آن ها و نیز روند دیجیتالی سازی آثار ادبی از دیگر نکات مهمی است که توجه نمایشگاه امسال را معطوف خود ساخته است. 

کشور آلمان نيز در غرفه خود در نمایشگاه فرانکفورت بازدیدکنندگان را از طرح های سیاسی فعلی این کشور آگاه می کند. در مرکز این برنامه ها استراتژی آمارگیری نفوس در این کشور قرار دارد. مردم آلمان در حال پیر شدنند و علاوه بر آن که جمعیت آن ها رو به کاهش گذاشته به لحاظ جمعیتی متنوع تر می شود. از دیگر موضوع های مورد نظر در این غرفه انتقال انرژی، تثبیت یورو ، حمایت از آموزش و پرورش و نیز مساله افغانستان است. بازدیدکنندگان می توانند با شرکت در یک مسابقه اطلاعات عمومی دانش سیاسی خود را نیز محک بزنند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها