چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۱

رمان‌های «بیدار شده»‌، « آن سو چمن بسیار سبزتر است» ، «ترس» و «چشمان مرده» عنوان چهار رمان تازه راه یافته به جمع ده رمان پرفروش هفته هستند که به ترتیب مکان‌های اول، هفتم، هشتم و دهم را به خود اختصاص داده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اشپیگل، رمان «بیدار شده» هشتمین جلد از سری رمان‌های خون آشامی «خانه شب» اثر «پی سی کاست» و «کریستین کاست» مادر و دختر نویسنده آمریکایی است که در 427 صفحه با ترجمه کریستینه بلوم در انتشارات فیشر به زیر چاپ رفته و توانسته مکان نخست جدول را از چنگ رمان برنده جایزه کتاب سال 2011 آلمان با عنوان «در زمان روشنایی رو به کاهش» بيرون بكشد و این رمان را به مکان دوم براند. 

«پی سی کاست» نویسنده آمریکایی متولد 1960 از سال 2005 کار نگارش سری رمان‌های خون آشامی «خانه شب» را همراه با دخترش «کریستین کاست» آغاز کرد و همین سری داستانی شهرت را برای او به ارمغان آورد. قهرمان اصلی این داستان «زویی» 16 ساله نام دارد که ماجراهای مربوط به وی در یک مدرسه شبانه روزی موسوم به «خانه شب» در «تولسا» در اوکلاهاما می‌گذرد. این نویسنده موفق آمریکایی 15 سال به عنوان معلم دبیرستان مشغول کار بود و پس از آن خود را کاملا وقف نوشتن کرد. وی اکنون همراه دخترش در اوکلاهاما زندگی می‌کند. 

در هشتمین جلد از این سری داستانی، زمانی که «نفرته» از سوی شورای عالی خون آشامی تبرئه می‌شود و دیگر بار به مدرسه خانه شب بازمی گردد، سوگند یاد می‌کند که از «زویی» انتقام بگیرد. فرمانروایی بر «کالونا» تنها سلاحی است که او می‌خواهد  علیه «زویی» به کار ببرد. با این وجود «زویی» پناهگاهی را در جزیره کوچک «اسکای»، جایی که از سوی ملکه «سگیاخ» مهیا شده، یافته تا جانشین ملکه شود. سری کتاب‌های خانه شب تا کنون در 40 کشور دنیا منتشر شده و میلیون‌ها جلد فروش داشته است. 

رمان «آن سو چمن بسیار سبزتر است» نوشته «کرستین گی یر» در 282 صفحه در انتشارات باستای لوبه منتشر شده است. کتی و فلیکس با یکدیگر خوشبخت هستند ولی پس از 5 سال دچار روزمرگی می‌شوند و در احساسشان نسبت به یکدیگر دچار تردید می‌شوند که این امر سرآغاز ماجراهایی تازه است. 

«کرستین گی یر» در سال 1966 در نزدیکی «برگیش گلادباخ» متولدشد و اکنون همراه با همسر، پسر، دو گربه و سه مرغش در شهرك زادگاه خود زندگی می‌کند. او از دوران کودکی تصمیم داشت که نویسنده شود و برای کتاب‌هایی که مطالعه می‌کرد، دنباله می‌نوشت. او در رشته‌های زبانشناسی، موسیقی و  زبان انگلیسی تحصیل کرد اما بعدها تغییر رشته داد و به عنوان مربی تربیتی تحصیلات خود را به پایان رسانید. پس از آن از آنجایی که هیچ شغل مطمئنی نیافت، تصمیم گرفت که در سال 1995 به نگارش رمان‌هایي براي بانوان بپردازد. در سال 1996، فيلمي براساس اولین رمان او تحت عنوان «مردها و فجایع دیگر» با حضور «هایکه ماکاچ» ساخته شد. از «گی یر» در سال 2005 برای رمان «پیشنهاد ویژه» با جایزه «دلیا» كه به بهترین رمان عاشقانه آلمانی زبان اهدا مي‌شود، تقدیر شد. او با نگارش سری «عشق از میان تمام زمان‌ها می‌آید» برای نخستین بار یک سری رمان تخیلی نوجوانانه را ارائه کرده است. «گی یر» تحت نام مستعار «سوفی برارد» و «جوله برند» نیز به انتشار اثر پرداخته است. 

سومین رمان جدید این هفته «ترس» رابرت هریس نویسنده انگلیسی است که با ترجمه «ولفگانگ مولر» در 383 صفحه در انتشارات «هینه» منتشر شده است. «الکس هوفمان» برای عموم مردم یک فرد ناشناس است ولی برای محافل ديگر، او یک اسطوره زنده و یک دانشمند رویایی است که نرم‌افزاری را اختراع کرده که در بورس‌های دنیا سودهایی میلیاردی به دست می‌آورد. 

«رابرت هریس» متولد 1957 در ناتینگهام است. او پس از تحصیل رشته تاریخ در کمبریج به عنوان گزاشگر بی‌بی‌سی و ویراستار سیاسی روزنامه «آبزرور» فعالیت کرد. او به خاطر پیش زمینه تاریخی رمان‌هایش به عنوان مورخ به دقت مشغول تحقیق و بررسی شد. «هریس» هیچ کتاب غیرداستانی نمی‌نویسد چرا که می‌خواهد در عین حال هم مخاطب را سرگرم کند و هم به او اطلاعات دهد. او با رمان «سرزمین پدری» در سال 1992 موفق شد در لیست پرفروش‌ترین‌های بین المللی جای بگیرد و سپس با انتشار آثاری دیگر همچون «انیگما» 1995، «پمپئی» 2003 و «روح» 2007 به فعالیت خود ادامه داد. 

چهارمین رمان تازه وارد این هفته «چشمان مرده» نام دارد. این رمان نوشته «کارین اسلاتر» دیگر نویسنده امریکایی است که «کلاوس بر» آن را به آلمانی برگردان کرده و انتشارات «بلن ولت» آن را منتشر كرده است. این رمان داستان دکتر «سارا لینتون» پزشک یک بیمارستان در آتلانتاي جورجیا است که تلاش می‌کند زندگی‌اش را از نو سر و سامان دهد. اما زمانی که ماجرای یک سری شکنجه‌ها و قتل‌های قساوت‌آميز به میان می‌آید، این پزشک قانونی سابق دیگر نمی‌تواند دست روی دست بگذارد و از این رو وارد مسیر انجام تحقیقات می‌شود و این امر خاطراتی دردناک را در وجودش زنده می‌کند که می‌خواسته براي هميشه فراموششان كند. 

«کارین اسلاتر» متولد1971 در آتلانتا، جورجیا است. او نخستین رمانش با نام «بلادونا» را درسال 2003 منتشر کرد که این رمان به سرعت در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت. رمان «چشمان مرده» او رمانی از سری معروف «گرنت کانتری» با محوریت دکتر «سارا لینتون» و پلیسی به نام «جفری تولیور» همسر سابق «لینتون» است. آثار این نویسنده به 24 زبان ترجمه شده و فروشی در حدود 20 میلیون جلد در سراسر دنیا داشته است. 

در هفته‌ای که گذشت، رمان‌های «بیدار شده»، «در زمان روشنایی رو به کاهش»، «در این گرما حداقل خنکی وجود ندارد» ، «100 ساله ای که ازپنجره بالا رفت و ناپدید شد» ، «گورستان پراگ» ، «لحظه ای برای زندگی» ، «آن سو چمن بسیار سبزتر است» ، «ترس» ، «آغوش عبادات» و «چشمان مرده» در مکان‌های اول تا دهم جای داشتند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها