شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
نمایشگاه کتاب شناور  به مالزی ‌مي‌رسد

كشتي «لوگوس هوپ» بزرگ‌ترين نمايشگاه كتاب شناور جهان سی‌ام آگوست (هشتم شهریور) به جزیره پنانگ در مالزی مي‌رسد.*

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سان دیلی، نمايش عمومي كتاب هاي اين نمايشگاه شناور، تا بیست و پنجم سپتامبر (سوم مهر) ادامه خواهد داشت. 

این کشتی که 5 هزار کتاب و سی.دی حمل می‌کند، این بار بندرهاي مالزی را برای پهلو گرفتن انتخاب کرده است. قرار بود مراسم رسمی افتتاحیه این نمایشگاه در پنانگ  پنجشنبه گذشته برگزار شود اما تا سی‌ام آگوست به تعویق افتاد. 

"فلیسیا تونگ" مسوول هماهنگی برنامه‌های کشتی لوگوس هوپ طی بیانیه ای گفت: این کشتی به یک تعمیر فنی پس از رسیدن به پنانگ احتیاج دارد. 

وی افزود: دولت مالزی بسیار با ما خوب برخورد کرده و به ما اجازه داده تا در ابتدای ورود به تعمیر کشتی بپردازیم. به همین خاطر مراسم افتتاحیه چندی به تعویق افتاده است. 

سازمان خیریه بین‌المللی «گ.ب.آ» آلمان كه مديريت اين كشتي را برعهده دارد، با 400 داوطلب از 50 مليت مختلف، در واقع جامعه‌ای كوچك متشكل از ملت‌ها و فرهنگ‌های مختلف را گرد هم آورده است.

سفرهاي دريايي اين كشتي كه از آن به عنوان سفير فرهنگي نيز ياد مي شود، از سال 1970 با هدف نشر آگاهی و فرهنگ بين ملت‌های جهان آغاز شده است. در اين كشتي منتخبي از كتاب ها در رشته‌هاي متنوع فلسفه، علوم مختلف، سرگرمي و تفريح، آشپزي سلامت و پزشكي، هنر، زبان‌هاي خارجي و ورزشي به چشم می‌خورد. 

اين كشتي داراي آمفي تئاتر است و كافه بين المللي آن لحظات خوب و خاطره انگيزي را براي بازديدكنندگان رقم مي‌زند. به هيمن دليل بازديدكنندگان نه تنها فرصتي به دست مي آورند تا در اين رويداد بزرگ فرهنگي شركت كنند، بلكه از عرشه و امكانات اين كشتي هم بازديد مي‌كنند. 

این کشتی هر روز به جز دوشنبه از ساعت 10 صبح تا 10 شب میزبان دوستداران کتاب خواهد بود. 

کشتی «لوگوس هوپ» كه پس از پنانگ به سوی پورت کلانگ ، کوچینگ و کوتا کینابالو در مالزی خواهد رفت، در طول سفرش تا كنون ميزبان بيش از 40 ميليون بازديدكننده در بيش از 1400 بندر 160 كشور جهان بوده است. 

كشتي «لوگوس هوپ» شمال اروپا، كارائيب و غرب آفريقا را طي كرده و تا پايان سال قصد دارد دور آسيا را نيز بگردد و در تايلند و سنگاپور هم توقف کند. عمان، دبي و سريلانكا از بندرهاي قبلي اين كشتي بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها