دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳
روز خبرنگار در كتابخانه مجلس گرامي‌ داشته شد

كارشناسان كتابخانه مجلس در نشست «روز خبرنگار» كه از سوي اين مركز برگزار شد، ضمن تبريك اين روز به خبرنگاران از آنها خواستند تا علاوه بر فعاليت در عرصه‌هاي خبري، در حوزه‌هاي كاري خود خبرساز باشند و يادآور شدند: كتابخانه‌ها نيز مانند ساير موجودات زنده نيازمند توجه، نگهداري و روزآمد شدن اطلاعات و منابع‌اند و خبرنگاران مي‌توانند در اين حوزه تاثيرات به‌سزايي داشته باشند.*

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين نشست كه صبح روز دوشنبه(17 مرداد ماه) در دفتر رياست كتابخانه مجلس برگزار شد، عده‌اي از كارشناسان و مسوولان فني اين مركز علاوه بر تبريك اين روز و تقدير از خبرنگاران، برخي از آرا و پيشنهادهاي خود را در حوزه‌هاي خبري اين كتابخانه بيان و از بيان نظرات و پيشنهادهاي خبرنگاران استقبال كردند.

در ابتداي اين برنامه احسان‌الله شكراللهي، مسوول پايگاه اطلاع‌رساني كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي، گفت: پايگاه اطلاع‌رساني كتابخانه مجلس در رويكردهاي جديد خود علاوه بر انعكاس اخبار داخلي اين مركز، درصدد گردآوري و نشر اخبار ساير مراكز فرهنگي و محتواي علمي دانشگاه‌ها و مقالات علمي مرتبط با حوزه‌هاي كاري كتابخانه‌اي است.

وي با تاكيد بر اين كه «در تعامل با ساير مراكز و جلسات هم‌انديشي اين چنيني در پي آموزش مطالب جديد و دريافت آراي ديگرانيم» از رويكرد حادثه‌محوري برخي از رسانه‌هاي خبري انتقاد كرد و اظهار كرد: شايسته است با توليد و نشر اخبار مثبت، روز را با خبرهاي خوب آغاز كنيم تا آن را با اندوخته‌هايي نيكو و دست پر به پايان رسانيم.

در ادامه اين برنامه سيدمسعود كناني، معاون اداري و مالي كتابخانه مجلس شوراي اسلامي، حرفه خبرنگاري را با وجود اين كه فرصتي براي داشتن تجربه‌هاي شيرين به شاغلان اين حرفه مي‌دهد، كاري دشوار توصيف كرد كه در شمار مشاغل سخت قرار مي‌گيرد.

سپس زهرا عبداللهي، معاون فني كتابخانه مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به فرصت‌هاي متعددي كه براي تهيه و توليد خبر در فضاهاي گوناگون كتابخانه مجلس وجود دارد، كار خبري در اين حوزه را مستلزم دانش خاص كتابخانه‌اي و پيگيري خبرنگاران براي خبرساز بودن، دانست.

وي گفت: همواره نبايد در انتظار اتفاقي در اين حوزه‌هاي فرهنگي باشيم تا آن را از ابعاد گوناگون انعكاس دهيم، زيرا در بسياري از موارد در بررسي دقيق امور جاري و گزارشات روزمره بخش‌هاي مختلف كتابخانه مي‌توان نكات جالب توجه و ارزشمندي يافت. اين امر علاوه بر تعاملات دوسويه، به تيزبيني و استمرار تهيه خبر از سوي خبرنگار بستگي دارد.

در پايان اين جلسه، شكراللهي با اشاره به اهميت كتابخانه‌ها و رويدادهاي فرهنگي آنها در حوزه‌ اخبار فرهنگي يادآور شد: كتابخانه‌ها موجودات زنده‌اي‌اند كه مراحل گوناگون رشد و بالندگي را طي مي‌كنند و نيازمند توجه، نگهداري و به‌روز رساني اطلاعات، منابع و ساير بخش‌هاي كتابخانه‌اند. بدون داشتن چنين توجهاتي، اين مراكز تمدني رو به زوال خواهند رفت.

وي با اشاره به ظرفيت رو به اتمام و تكميل گنجايش ساختمان كنوني كتابخانه مجلس كه بيش از چهار دهه رسالت كتابخانه‌اي خود را حفظ كرده است و كلنگ‌زني ساختمان جديد اين كتابخانه، گفت: ساخت اين كتابخانه بي‌دليل متوقف شده است و از خبرنگاران مي‌خواهم كه اين خبر را منعكس كنند.

اين نشست صبح امروز(17 مرداد ماه) همزمان با روز خبرنگار با حضور عده‌اي از خبرنگاران فرهنگي رسانه‌هاي گوناگون در كتابخانه، موزه و مركز اسناد كتابخانه مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    با سلام و خسته نباشيد تصور مي كنم تيتر قبلي اين اثر با عنوان «كتابخانه‌ها، موجوداتي زنده و نيازمند نگهداري» جذاب تر و با محتواي ليد نيز هماهنگ تر از تيتر فعلي است كه پس از تاييد نهايي انتخاب شده است. با تشكر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط