دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
نمایشگاه IFPEX؛ ریل‌گذاری برای آینده چاپ ایران

سعید کلاری، فعال حوزه چاپ معتقد است؛ با توجه به توانمندی‌های داخلی و شرایط فعلی و بغرنج اقتصادی، نگاه به بازارهای فرامرزی و حضور فعال در این عرصه‌ها مثل نمایشگاه IFPEX می‌تواند تا حدود زیادی به صنعت چاپ کشور کمک کرده و در کم کردن بار مشکلات آن موثر باشد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سعید کلاری، مدیر چاپ پیغام امروز: «به زودی شاهد برگزاری نمایشگاه IFPEX یا آینده چاپ ایران خواهیم بود، رویدادی که با وجود مدیران با دانش آن انتظار می‌رود که در تقویم سالیانه صنعت چاپ جایگاهی ثابت و در خور توجه پیدا کند. نکته مهمی که می‌تواند در این نمایشگاه قابل توجه باشد نوع نگاهی است که در پس اجرای آن نهفته است.
 
با عنایت به تجربه مدید مدیریتی مجریان در حوزه صادرات محصولات چاپی طبعا از منظری کلان، رویکردی صادرات محور را به عنوان اولین اصل باید در نظر گرفت؛ موردی که اتحادیه صادرکنددگان صنعت چاپ با توجه به شرایط سخت اقتصادی و موانع بسیار، به آرامی و به صورت چراغ خاموش عمل کرده و در آن موفق نشان داده است.
 
مطمئنا با توجه به توانمندی‌های داخلی و شرایط فعلی و بغرنج اقتصادی، نگاه به بازارهای فرامرزی و حضور فعال در این عرصه‌ها مثل نمایشگاه IFPEXمی‌تواند تا حدودد زیادی به صنعت چاپ کشور کمک کرده و در کم کردن بار مشکلات آن موثر باشد.
 
روابط بین‌المللی گسترده و قوی مجریان از دیگر نقاط قوت این نمایشگاه می‌تواند باشد که امیدوار هستم زمینه حضور دیگر کشورها در این نمایشگاه مهیا شود و بدون شک در سطح بین‌المللی و میان مسئولان صاحب نام و متخصصان رصد و پیگیری می‌شود. این توجه به صنعت چاپ کشور در سطحی بالا و جهانی برای شناخت بهتر از ظرفیت‌های صنعت چاپ کشور، بسیار حائز اهمیت است.
 
بی‌تعارف باید گفت نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی که در میان اهالی صنعت چاپ کشور در تراز اول شناخته می‌شود با سبقه‌ای نزدیک به ۳۰ سال، بی‌هیچ استراتژی مشخصی دچار افت کیفی بسیاری شده است و صرفا کمیت برای مجریان آن مهمترین اصل شده، در نتیجه به یک بازارچه محلی تبدیل شده است و این ضعف بزرگ باعث شده مجریان نمایشگاه IFPEX با شناخت از کامل از این معضلات و مشکلات و با درک درستی که از شرایط کلی این صنعت در کشور و جهان دارند، اقدام به برگزاری یک نمایشگاه تخصصی و قابل اعتنا در سطح بین‌المللی کنند تا به‌واسطه برگزاری آن جایگاه از دست رفته ایران در رویدادهای بین‌المللی این صنعت، مجددا احیا شود و میان بازار و مدیران چاپخانه رابطه بهتر و مبتنی بر توسعه شکل گیرد.
 
به برگزاری خیلی خوب این نمایشگاه امیدوارم و به دسترسی به نتایج مثبت و اهداف عالیه آن چه برای غرفه‌داران و چه مجریان آن بسیار خوشبین هستم چراکه می‌دانم مجری، با تعصب و عرقی که به کشور عزیزمان ایران دارند هدفی جز خدمت و تعالی این صنعت در دل و ذهنش نیست.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها