دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
روایت بی‌پیرایه از جنگ

غلامعلی افروز، روانشناس شناخته شده و مطرح در یادداشتی کتاب «حاج جلال» را روایتی بی‎پیرایه و اثرگذار از روزهای جنگ خواند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «حاج جلال» نوشته لیلا نظری‌گیلانده، عنوان کتاب خاطرات حاج جلال حاجی بابایی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و پدر شهیدان «علیرضا و ابوالقاسم حاجی‌بابایی» است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

غلامعلی افروز، استاد ممتاز دانشگاه تهران و رئیس فدراسیون آسیایی شورای جهانی روان درمانی در متنی درباره این کتاب نوشت: کتاب خاطرات اسوه اخلاق و معنویت، گذشت و مروت، استقامت  و صبوری، وارستگی و آزادگی ، ایثار و جانبازی “حاج جلال “ را با اشتیاق فراوان خواندم.  از این بابت، خالق مهربان را شاکرم و ممنون و مدیون لطف و مهرتان هستم. روایت صادقانه و صمیمانه چرخه حیات پر برکت حماسی در بستری از  ارزشهای اخلاقی و کرامت خانوادگی و بلند اندیشی، با همدلی و همراهی  همسری صبور و بزرگمنش، چراغ پر فروغ و دل افروز زندگی ، فوق العاده دل نشین است.
 
 
 
او در بخش دیگری از این متن در خصوص نثر و فضای کتاب «حاج جلال» این طور نوشت: نثر روان و فاخر این روایت ماندگار بسیار ارشمند است. جلوه های اخلاق و همدلی، گذشت و سبقت در  ایفای رسالت های خطیر در حفظ کیان خانواده و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی، در سطر سطر این کتاب زندگی به زیبایی و شکوه،  جاری و ساری است.

این روانشنانس افزود: یقین دارم ارواح طیبه شهدای والا مقام و جایگاه جانبازان معزز خاندان حماسه آفرین “حاج جلال عزیز “ نزد خالق حکیم، متعالی است. بدون تردید مطالعه این اثر حماسی با روایت مخلصانه و بی پیرایه  و نگارش ساده و اثر گذار، می تواند برای همه خوانندگان آزاده، به ویژه نوجوانان و جوانان  بسیار اثر بخش و تحول آفرین باشد.
 
افروز در آخر این نوشته را با آروزی بهترین‌ها برای خانواده حاجی بابایی به پایان رساند و نوشت: از خالق مهربان برای خانواده عزیز و بزرگمنش و حماسه آفرین حاجی‌بابایی، بهترین های هستی را با سلامت و دل آرامی مسألت می نمایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها