جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت تقویت تبادلات فرهنگی است

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره سی‌و‌سومین نمایشگاه کتاب تهران نوشت: «فرصت نمایشگاه،‌ فرصت تبادل فرهنگ است؛ در کشور ما اقوام و خرده‌فرهنگ‌های مختلفی وجود دارد که با حضور آن‌ها در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، می‌توانیم شاهد تبادل فرهنگی باشیم.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سرهنگ عباس بایرامی، رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس: 
«فرصت‌های مختلفی برای عرضه و معرفی کتاب به جامعه و فرهنگ‌دوستان وجود دارد. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از فرصت‌هایی است که در آن اهالی نشر به‌صورت رو در رو با مخاطب عام و خاص مواجه هستند. عرضه مستقیم کتاب به مخاطبان، می‌تواند فضای جدیدی را به‌ویژه در شرایط کنونی جامعه به‌روی مردم باز کند.
 
پس از دو سال وقفه، امسال نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همزمان به‌صورت فیزیکی و مجازی برگزار خواهد شد. از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه و خانه کتاب و ادبیات ایران تشکر می‌کنم که با همت مضاعف، شرایط برگزاری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را به‌وجود آوردند. امیدوارم با حضور اهالی نشر اعم از عرضه‌کنندگان و خادمان کتاب و دوستداران فرهنگ، این نمایشگاه با شور و نشاط برگزار شود.
 
فرصت نمایشگاه،‌ فرصت تبادل فرهنگ است؛ در کشور ما اقوام و خرده‌فرهنگ‌های مختلفی وجود دارد که با حضور آن‌ها در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، می‌توانیم شاهد تبادل فرهنگی باشیم. از سوی دیگر با حضور ناشران و میهمانان خارجی در نمایشگاه، تبادل فرهنگی در سطح بین‌المللی و بین ملت‌های مختلف را شاهد خواهیم بود.
 
سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با سه غرفه صریر، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و غرفه ویژه کودک و نوجوان در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد. بنا داریم در این غرفه‌ها، بهترین‌های حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت را عرضه کنیم. این باعث می‌شود مردم به کتاب‌های این حوزه بیشتر علاقه‌مند شوند. در کنار عرضه آثار، چندین برنامه فرهنگی و نشست‌های علمی با حضور شخصیت‌ها و اهالی فرهنگ برنامه‌ریزی شده تا نشر دفاع مقدس و حوزه مقاومت به گفتمان گذاشته شود. ما معتقدیم که این عرصه، متعلق به همه عاشقان این مرز و بوم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها