سه‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
«ماه غریب من»؛ روایتی از زندگی آفتاب مهربان مدینه و مرو

«افشین تحفه‌گر»، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در یادداشتی به بررسی و معرفی کتاب «ماه غریب من» به قلم «مجید ملامحمدی» پرداخته است.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی؛ افشین تحفه‌گر: یکی از نیازهای جامعه بشری امروز و هر روز ما انسان‌ها نیاز به الگوگیری از رفتار، منش، روش و سیره و اخلاق بزرگان دین و رهبران الهی و چهارده معصوم علیهم السلام است. در این میان، توجه ویژه به زندگی حضرت ثامن‌الحجج، علی بن موسی الرضا (علیه السلام) به‌عنوان ولی‌نعمت ایران اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نویسندگان زیادی تاکنون زندگی‌نامه‌ی امام مهربانی‌ها را به گونه‌های متفاوت به رشته تحریر درآورده و خطوط برجسته این دوره از تاریخ اسلام را به نحوی ترسیم کرده‌اند.

در میان این آثار کتاب «ماه غریب من» نوشته‌ی مجید ملامحمدی از جمله آثاری است که با قلمی ساده و روان ابعاد مختلف زندگی پربرکت آن حضرت را در چهار فصل، روایت می کند.

«ماه غریب من» روایتی داستانی و دلنشین از زندگی آفتاب مهربان مدینه و مرو است؛ قصه زندگی امام رضا (ع). مجیدملامحمدی نویسنده‌ی نام‌آشنای قدیمی نوجوانان در این کتاب که دربردارندۀ داستانی بلند از زندگی هشتمین امام مهربان شیعیان است، کوشیده قصه‌هایی از اخلاق، آداب همنشینی با مردم، دانش آسمانی، سخنان امیدآفرین و زندگی‌ساز آن حضرت را برای خوانندگان نوجوان خود ترسیم کند.

کتاب «ماه غریب من» به بیان فضایل اخلاقی امام هشتم(ع) و سیره عملی و علمی ایشان در کنار وقایع زندگی آن حضرت برای نوجوانان و جوانان می‌پردازد و فروش بیش از 40 هزار نسخه از آن طی سال‌های گذشته نشان از موفقیت این اثر دارد.

این اثر که با عنوان «قمری الغریب» توسط رحیم کثیر به زبان عربی ترجمه شده است، در چهار فصل تحت عناوین: «بهشت مدینه»، «هشتمین آسمان»، «سفر به سرزمین غربت» و «سرانجام تنهایی» داستان‌های کوتاه و زیبایی را با موضوعات مختلف از تولد، زندگی تا شهادت حضرت رضا(ع) روایت می‌کند که نوعی از شاعرانگی هم در بخشی از متن‌های این کتاب دیده می‌شود.

محتوای این کتاب روایتی داستانی و دلنشین از زندگی آفتاب مهربان مدینه و مرو است؛ قصه‌هایی از اخلاق، آداب همنشینی با مردم، دانش آسمانی، سخنان امید آفرین و زندگی ساز برای مخاطب نوجوان به بالا است.

اینجانب ضمن دعوت از مردم کتاب دوست و فرهیخته به مطالعه این اثر ارزشمند، به سهم خود از تلاشی که جناب ملامحمدی در تحقیق و نگارش این کتاب به خرج داده‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنم و از ایزدمنان برای ایشان به‌عنوان یک فرد متعهد، روشن‌ضمیر و ژرف‌اندیش آرزوی موفقیت و سرفرازی می‌نمایم.

اضافه می‌شود پویش مطالعاتی «ماه غریب من» با 240 میلیون ریال جایزه نقدی برای 89 نفر تا پایان ماه صفر ادامه دارد و علاقمندان جهت شرکت در این مسابقه کتابخوانی می‌توانند به درگاه Behnashr.com  مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها