چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
انتخابی براساس علاقه

با شور و اشتیاق به تحصیل خود ادامه داد و سرانجام استادی برجسته، پژوهشگری کوشا و درمانگری ارزنده در حوزه سلامت و بهداشت دام‌های کشور شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پاسداشت یاد و نام بزرگان و مفاخر کشور راهی است برای الگوسازی؛ راهی که کمک می‌‏کند جوانان با زیست علمی و شخصی این عزیزان آشنا شوند و با الگوگیری، راه پُرتلاش و پُرافتخار آن‌ها را ادامه دهند. بنیاد ملی نخبگان از چند سال قبل اقدام به برگزاری مراسم تکریم از نخبگان و مفاخر معاصر ایران‏ زمین در سراسر کشور کرده است که گزارش آن در بولتنی به نام «طواف شمع» و نشریه‌‌ای به نام «هنرنامه» منتشر شده است. بازخوردهای این اتفاق مبارک باعث شد تا خبرگزاری کتاب ایران با همکاری بنیاد ملی نخبگان تصمیم به درج برشی از زندگی شخصی و حرفه‌‏ای این بزرگان زیرِ نام «قاب روایت» کند. این مجموعه به قلم «محسن شاه‌رضایی» نوشته شده و تقدیم به خوانندگان خبرگزاری کتاب ایران می‏‌شود.
 
متن این شماره قاب روایت به شرح زیر است:
با روستا و مشکلاتش آشنا بود‌. می‌دانست که دامداران روستایی و ازجمله پدر خودش برای نگهداری و سلامت دام‌هایشان چه سختی‌ها و مرارت‌هایی متحمل می‌شوند. به‌همین‌سبب، وقتی دیپلم گرفت و در هر دو رشته پزشکی و دامپزشکی قبول شد، تحصیل در رشته دامپزشکی را انتخاب کرد. هدفش علم‌اندوزی و مهارت‌آموزی برای خدمت به دامداران بود.

در آن سال‌ها، که مردم عادی و حتی بسیاری از تحصیل‌کرده‌ها شناخت کافی از علم دامپزشکی و اهمیت آن در توسعه پایدار کشور نداشتند، دکتر محمدتقی نادعلیان از هر فرصتی برای معرفی این علم بهره می‌برد. او با شور و اشتیاق به تحصیل خود ادامه داد و سرانجام استادی برجسته، پژوهشگری کوشا و درمانگری ارزنده در حوزه سلامت و بهداشت دام‌های کشور شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها