پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
شش کتاب پیشنهادی مدیر کتابخانه آیت الله خامنه‌ای قم

مرضیه نفری داستان‌نویس و مدیر کتابخانه عمومی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در این روزهای خانه‌نشینی شش عنوان کتاب برای همه گروه‌های سنی برای مطالعه معرفی کرد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم – مرضیه نفری: تحمل قرنطینه خانگی و تقارن آن با تعطیلات نوروزی ما ایرانیان، برای برخی از ما سخت و دشوار است. از فرصت‌های حسنه، سنت نیکوی کتابخوانی است. به عنوان اولین کتاب رمان «سووشون» اثر فوق العاده سیمین دانشور را معرفی می‌کنم. این رمان تصاویری به یادماندنی به مخاطب ارائه می‌کند. دغدغه‌ای که در این کتاب جلب توجه می کند؛ دغدغه نان و حضور بیگانه و عاشقانه دوست داشتنی زری و یوسف است.
 
دومین کتاب یک عاشقانه‌ای است که با سیاست تلفیق شده است. سمیه عالمی نویسنده «مسافر جمعه» از اصلاحات ارضی و خان و رعیت، داستان پرجانی را به رشته تحریر درآورده است.
 
کتاب «مدار صفر درجه» سومین رمانی است که تجربه یک زندگی واقعی است. گاهی فراموش می‌کنیم که یک رمان خوانده‌ایم. باور اینکه آن روزها را زندگی نکرده‌ایم سخت است.
 
چهارمین کتاب را با عنوان «شاخ دماغی‌ها» نوشته عذرا موسوی برای نوجوانان معرفی می‌کنم. نویسنده ای که تصویری خوب و ماندگار در ذهن مخاطب برای سالیان سال می سازد.
 
«شبهای بی ستاره» پنجمین کتاب است. ستاره این کتاب، مثل همه نوجوان‌ها سری پرشور و شر دارد؛ ضمن آنکه تحمل ماندن در خانه را هم ندارد. این کتاب را به دست نوجوان برسانید تا والدین راحت‌تر کار کنند.
 
و آخرین کتاب که باز برای نوجوانان پیشنهاد می‌کنم کتاب «گزارش‌های امیر پسر عاشق» اثر فاطمه نفری است. این نویسنده زبان نوجوانان را خوب بلد است و به خوبی برای آنان  قصه می‌نویسد. امیر هم یکی از شخصیت های داستان است که سرش درد می‌کند برای یک قصه پر هیجان!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها