چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۹
نمايشنامه «گزارش» اثر جعفر صابري منتشر شد

نمايشنامه «گزارش» اثر جعفر صابري انعكاس حقيقت در قالب و چهارچوب تئاتر رئاليسم است. به گفته اين نمايشنامه‌نويس، «گزارش» نمايشنامه‌اي ساده، امروزي و بياني سمبولبك از وقوع انقلاب در يك كشور محسوب مي‌شود.

جعفر صابري محقق و كارگردان با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: نمايشنامه «گزارش» ساده، امروزي و بيان‌گر وقوع يك انقلاب در جامعه به طور سمبوليك است و انديشه هاي مردم ما را در روزهاي سال 1357 نشان مي‌دهد.

وي با بيان اين كه "همزمان با انتشار كتاب «گزارش»، نمايشنامه «غريان فرعون» را به چاپ رسانده ام"، ادامه داد: نمايشنامه غريان فرعون، برداشتي آزاد از كتاب «اندرزهايي از تاريخ» نوشته رضا گلسرخي است.

صابري ادامه داد: كتاب‌هاي «عشق ممنوع»، «قلم‌موي طلايي»، «آغازی برای طراحی»،«از بازی تا بازی‌های نمایشی»، «کتاب صلح»، «نامه‌ها»، «پای صحبت دوست»، «زمان‌ها در دستور زبان انگلیسی»، «بچه‌های شاد» و «سراب هویت» از جمله آثار من است كه تا امروز به چاپ رسيده‌اند.

وي اضافه كرد: به ادبيات جهان توجه دارم و هنگام نوشتن از اين ادبيات الگوبرداري مي‌كنم، اين كار باعث مي‌شود كه مطالعه بيشتري هم داشته باشم. 

نمايشنامه‌هاي «گزارش» و «غريان فرعون» توسط انتشارات آشتي به چاپ رسيده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط