شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۶
نمایشگاه «تصویر برگزیده سال» افتتاح شد

ظهر امروز(21 اسفند) گالری دائمی سازمان فرهنگی اکو با نمایش آثار برگزیده عکاسی و گرافیک «جشنواره تصویر سال» با حضور میرزا شاهرخ اسراری، وزیر فرهنگ تاجیکستان و جمعی از چهره‌های فرهنگی و ادبی در سازمان فرهنگی اکو افتتاح شد._

سیف‌الله صمدیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 60 اثر از آثار برجسته هنرمندان شاخه‌های مختلف هنری از جمله گرافیک، کاریکاتور وعکس انتخاب و ارائه شده است. تمامی این آثار در «جشنواره تصویر سال» به نمایش گذاشته شده بودند.

وی بر مناسبت عاطفی و منطقه‌ای نمایشگاه سازمان فرهنگی اکو تاکید کرد و افزود: با افتتاح این نمایشگاه می‌توانیم برترین‌های آثار تصویری ایران را در منطقه به نمایش بگذاریم. نخستین حرکت در این راستا برپایی نمایشگاه سیاری از این آثار در دیگر کشورهای عضو اکو خواهد بود.

صمدیان ادامه داد: در این نمایشگاه آثاری انتخاب و به نمایش گذاشته شده است که بیانی جهانی دارند. برهمین اساس جوانانی که از تکنولوژی تصویری امروز فاصله دارند می‌توانند به ایده‌آل‌های روز نزدیک شوند.

وی در پایان و در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری افزود: سال آینده برای برپایی این نمایشگاه به صورت گسترده‌ فراخوانی اعلام می‌شود و آثار با نظر داوران هر حوزه به نمایش گذاشته می‌شوند. 

افتتاح نمایشگاه «تصویر برگزیده سال» همزمان بود با رونمایی از کتاب «نسیم بخارا» در سازمان فرهنگی اکو.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط