یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸
سروده‌های «شاعر یاغی» کتاب می‌شود

شراره کامرانی سومین دفتر شعرش با عنوان «شاعر یاغی» را آماده انتشار می‌کند. تمامی این شعرها در قالب سپید و طی سال 1389 سروده شده‌اند.\

کامرانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این مجموعه شعر گفت: سروده‌های این مجموعه از نظر مضمون همانند کارهای قبلی من هستند.

این شاعر به سه بخش این دفتر شعر اشاره و تصریح کرد: این دفتر از سه بخش تشکیل شده است. بخش نخست آن با عنوان «کارنامه» به سروده‌هایی اختصاص دارد که روابط محیط کار را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: بخش دوم این مجموعه دربرگیرنده سروده‌هایی با درون‌مایه آذری‌زبان بودن من هستند. به عبارت دیگر این شعرها موضوعاتی را بیان می‌کنند که متناسب با احوال شخصی است که آذری‌زبان است؛ اما در برخی مواقع فارسی صحبت می‌کند.

کامرانی در تشریح شعرهای بخش سوم این کتاب اظهار داشت: در این بخش موضوعات شعرها و مضامین به‌کار رفته در آن‌ها عمومی‌تر هستند و به مضامین تغزلی و اجتماعی می‌پردازند.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاضر تعداد نهایی شعرهای این دفتر و ناشر آن هنوز مشخص نشده است. البته تا اوایل سال آینده این مجموعه آماده انتشار می‌شود.

شراره کامرانی متولد 1352 شهر خوی و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی در رشته علوم اجتماعی است. وی مقالاتی را در کنگره‌هایی چون جشنواره بین‌المللی ادبی آدنا، مراسم بزرگداشت یکصدمین سال تولد پروین اعتصامی در آنکارا و جشنواره بین‌المللی شعر استانبول ارائه کرده است.

«خطوط شکسته»(مجموعه شعر)، «پرنده آبی»(داستان بلند ترجمه)، «چله»(دیوان سلطان‌الشعرای ترکیه/ترجمه) و «خاطرات بی‌تاویل» از جمله آثار منتشر شده او هستند.

کامرانی در جشنواره‌هایی چون جشنواره سراسری ایران ما، شعر فجر، شعر خاتم، کتاب فصل، جایزه گام اول و جایزه «پروین اعتصامی» جایزه‌هایی را کسب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط