چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۴
کتاب جدید ماهاتیر محمد رونمایی شد

کتاب جدید ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی که دیروز (سه شنبه) رونمایی شد، کتابی است که او می گوید تا قبل از انتشارمحتوای آن را فاش نکرد تا دولت مالزی از انتشار آن جلوگیری نکند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روزنامه استار چاپ مالزی، کتاب ماهاتیر محمد با عنوان «زندگی نامه یک پزشک در خانه» منتشر شده و نخست وزیر سابق مالزی برای نوشتن آن 8 سال از عمر خود را صرف کرده است.

روز گذشته در نخستین روز رونمایی از کتاب ماهاتیر محمد، 5 هزار نسخه آن به فروش رسید که 500 جلد از کتاب های به فروش رفته در مگامال، محلی بود که مراسم رونمایی از کتاب در آنجا انجام شد.

ماهاتیر محمد در مراسم رونمایی از این کتاب با تاکید بر اینکه سعی کرده حقایق را در آن بازگو کند، گفت: «کسانی هستند که از این کتاب خوششان نخواهد آمد. اگر آنها بخواهند علیه من شکایت کنند، راه باز است.»

ماهاتیر محمد گفت تا زمان انتشار، محتوای کتاب را مخفی نگه داشت تا از توقیف آن توسط دادگاه جلوگیری شود. او ادامه داد: «می خواهم مردم این کتاب را بخوانند. اینکه آنها چطور درباره آن فکر کنند، مربوط به خودشان است.» وی با اشاره به اینکه 8 سال برای نوشتن این کتاب صرف کرده، گفت:«این کتاب را تایپ نکردم، آن را با دست نوشتم.»

ماهاتیر محمد با اشاره به اینکه در دوران نخست وزیری برخی او را دیکتاتور خطاب می کردند، گفت: «در این کتاب سعی کرده ام بگویم که  دیکتاتور نیستم، ولی هنوز هم برخی افراد احساسشان برعکس این است.» به گفته نخست وزیر سابق مالزی، هدف او از نوشتن کتاب، انتقال این پیام است که اگر کسی مایل به یاد گرفتن باشد، دستیابی به هیچ چیزی ناممکن نیست.

ماهاتیر گفت:« من یک فرد غیراشرافی بودم و در حوزه حکومت، اقتصاد یا مالی آموزش ندیده بودم ولی اگر کسی بخواهد چیزی را یاد بگیرد، می تواند. بهترین پاداش، دستاوری های ما نیست، بلکه نتیجه تلاش هایمان است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها