سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۰
دانش‌آموزان استثنايي با هنر حجم‌سازي آشنا مي‌شوند

كتاب «حجم‌سازي؛ قالب‌‌هاي گچي» از سوي سازمان آموزش و پرورش استثنايي منتشر شد. اين اثر ويژه دانش‌آموزان استثنايي مقطع متوسطه حرفه‌اي است و به آموزش هنر كار با گچ و قالب‌هاي گچي مي‌پردازد.\

مدير امور اجتماعي و اطلاع‌رساني سازمان آموزش و پرورش استثنايي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن اعلام اين خبر عنوان داشت: در اين مجموعه به هنر كار با گچ و قالب‌هاي گچي كه قدمتي ديرينه در خاك ايران دارد، پرداخته شده است. يادگيري اين هنر علاوه بر افزايش حس خودباوري دانش‌آموزان، زمينه استفاده بهينه از اوقات فراغت را براي آنها فراهم مي‌كند.

اسماعيل برقي ادامه داد: يادگيري هنر كار با گچ و قالب‌هاي گچي توسط دانش‌آموزان استثنايي، آنها را در رسيدن به استقلال مالي ياري خواهد كرد.

وي تصريح كرد: مخاطب با مطالعه اين نوشتار با انواع قطعات گچي تزييني، كارگاه گچ‌بري، ابزار موجود در كارگاه، مواد اوليه مورد نياز در كارگاه و مراحل ساخت قطعه‌هاي گچي آشنا مي‌شود.

مدير امور اجتماعي و اطلاع‌رساني سازمان آموزش و پرورش استثنايي افزود: آماده‌سازي قالب، آماده‌سازي گچ و ريختن آن داخل قالب، صاف كردن پشت قالب و قلاب‌گذاري، خارج كردن قطعه‌هاي گچي ساخته شده از داخل قالب و ... عناوين برخي از فصول اين كتاب را تشكيل مي‌دهند.

چاپ نخست كتاب «حجم‌سازي؛ قالب‌‌هاي گچي» اثر مشترك شهلا بيگ، مهدي اكبري و صديقه بهرامي از سوي سازمان آموزش و پرورش استثنايي منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط