جمعه ۲۷ مهر ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۰
برنده بوکر به بزرگترین رویداد ادبی کانادا دعوت شد

در حالی كه هنوز زمانی از معرفی برنده جایزه «من بوکر» امسال سپری نشده، از «آن انرایت»، دعوت شده است تا در بزرگترین رویداد ادبی کانادا حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه خبری «سی‌بی‌سی» کانادا، «انرایت»، نویسنده ایرلندی و خالق رمان «بازدید» (رمان برنده بوکر 2007) بر اساس برنامه زمان بندی جشنواره 11 روزه بین‌المللی نویسندگان که در تورنتوی کانادا برگزار می‌شود، قرار است 20 اکتبر (28 مهر) بخش‌هایی از داستان موفق خود را برای حاضران در این جشنواره بخواند.

 این داستان درباره یک زن 30 ساله دوبلینی است که در پی مرگ برادر الکلی‌اش، بار دیگر به خانواده‌اش می‌پیوندد. 

در این روز نویسندگان دیگری مانند «امی بلوم» و «شالوم آوسلاندر» نیز در کنار «انرایت» حضور خواهند داشت و پس از او هر یک بخش‌هایی از آثارشان را قرائت خواهند کرد. 

در این جشنواره که بزرگترین رویداد ادبی کانادا به شمار می‌رود حدود 90 نویسنده برجسته از کشورهای مختلف مانند «جنت ترنر هاسپیتال» از استرالیا، و «ویل سلف» از بریتانیا در کنار نویسندگان برجسته کانادایی مانند «مایکل اونداجی» و «ام جی واسانجی» حضور دارند. «ایان رنکین»، نویسنده اسکاتلندی و خالق پرفروش‌ترین رمان‌های جنایی میهمان ویژه این دوره از این جشنواره ادبی است که از چهارشنبه 17 اکتبر (25 مهر) کار خود را آغاز کرده است. 

برنده جایزه بوکر 2007 نیز در روز افتتاح جشنواره بین‌المللی نویسندگان کانادا، در لندن معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها