یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶
«آوسبورگ» میزبان فستیوال «برتولت برشت»

شهر «آوسبورگ» زادگاه «برتولت برشت» چهره ادبي تاثیرگذار قرن 19 و 20 آلمان، ميزبان دوستداران اين نويسنده سرشناس در قالب جشنواره «برتولت برشت» است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، این فستیوال که پنج شنبه شب 3 فوریه (14 بهمن) با اجرای یک کنسرت و اجرای قطعه‌ای از «برشت» در تالار شهر «گرستهوفن» افتتاح شده تا 13 فوریه (24 بهمن) ادامه دارد و مشتمل بر 40 کنسرت، قطعات نمایشی، کارگاه و مراسم سخنرانی است.

این فستیوال امسال بر «برشت» و موسیقی تمرکز می‌کند و علاوه بر نمایش فیلم شامل تورهای گردشگری شهری نیز هست. اين در حالي است كه جمعه 4 فوریه (5ا بهمن) 13 مفسر آثار «برشت» در جریان مراسم «شب طولانی برشت» در نقاط مختلف شهر «آوسبورگ» به بررسی سبک و سیاق گوناگون «برشت» پرداختند. 

«برتولت برشت» 10 فوریه 1898 متولد شد و 14 آگوست 1956 در برلین شرقی درگذشت.وی از برجسته‌ترین نویسندگان و نمايشنامه‌نويسان آلمانی است که در طول حیات ادبی خود 48 قطعه نمایشی ، حدود 2300 شعر، بیش از 200 داستان و سه رمان را به رشته تحریر درآورد و علاوه بر این مجموعه‌اي از نقدهاي مربوط به نظریات ادبی، سیاسی و فلسفی را از خود بر جای گذاشت. او همچنین در چهار فیلم فیلمنامه نویس و دستیار کارگردان بود. قطعات نمایشی «برشت» در سراسر جهان به روی صحنه رفته كه از مشهورترین آن‌ها می‌توان به «دایره گچی قفقازی» ، «ننه دلاور و کودکانش» ، «آوای طبل در شب» و«ترس و نکبت رایش سوم» اشاره کرد. 

قرار است با برگزاری فستیوال «برشت» آن بخش هایی از وجود این هنرمند که تا کنون نادیده گرفته شده، مورد توجه خاص قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها