شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۲
نمایشنامه رادیویی برگزیده سال 2010 آلمان معرفي شد

نمایشنامه «حلقه‌های خاطرات ثبت شده از مکان‌های ترورهای نازی‌ها در مونیخ 1933 تا 1945» به عنوان نمایشنامه رادیویی برگزیده سال 2010 کشور آلمان برگزیده شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این نمایشنامه رادیویی اثر «میشائلا ملیان» موسیقیدان و هنرمند آلمانی در رادیو بایرن برای شنوندگان پخش شده است. 

آکادمی هنرهای تجسمی آلمان در شهر «بنسهایم» در مورد این اثر گفت: این یادبود صوتی برای قربانیان ناسیونالیسم، از طریق دستاورد بزرگ و نمودار تاریخی‌اش اثر گذار است. 

آکادمی هنرهای تجسمی از سال 1977 اقدام به انتخاب نمایشنامه برگزیده ماه و از سال 1987 اقدام به انتخاب نمایشنامه برگزیده سال کرده است. 

این نمایشنامه که تلفیقی از صدا و موسیقی است ، در مورد قربانیان حکومت نازی و شاهدان معاصر جنایات این حکومت است. صداهای موجود در این اثر در حقیقت صداهای قربانیان و شاهدان اصلی است و «ملیان» آن را با همکاری رادیو بایرن تهیه کرده است.

«میشائلا ملیان» متولد 15 ژوئن 1956 در مونیخ، پروفسور مدرسه عالی هنرهای تجسمی هامبورگ است. وی که در «اوبربایرن» زندگی می‌کند تا کنون موفق به دریافت چند جایزه شده که آخرین آن هاجایزه هنری شهر مونیخ در سال 2010 است.

این جایزه غیرنقدی در تاریخ 26 مارس (6 فروردین 1390) در خانه ادبیات فرانکفورت به وي اهدا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها