شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۳
گراميداشت 225 سالگی يكي از برادران گریم در آلمان

دویست و بیست و پنجمین سالروز تولد «ویلهلم گریم» نویسنده بزرگ آلمانی و برادر کوچکتر «یاکوب گریم»، برادران قصه‌گوي آلماني جشن گرفته شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، در تاریخ 24 فوریه 2011 (5 اسفند) دویست و بیست و پنجمین سالروز تولد «ویلهلم گریم» نویسنده بزرگ آلمانی و برادر کوچکتر «یاکوب گریم» جشن گرفته شد.
 
در اين جشن، رمانی که با اقتباس از یکی از داستان‌های کودکانه برادران گریم به رشته تحریر درآمده به چند کتابخانه هدیه شد. به اين منظور انتشارات «دریاس» 30 نسخه از رمان «نوازنده» نوشته «اینگرید گانس» را به کتابخانه‌ها اهدا کرد. این رمان یک اقتباس از داستان تخیلی «پادشاه ریش برفکی» برای بزرگسالان است. 

کتابخانه‌هایی که مایل به دريافت اين كتاب بودند، از طریق پست الکترونیک یا فکس نشاني خود را در اختیار انتشارات «دریاس» قرار دادند و این انتشاراتی از طریق قرعه‌کشی 30 کتابخانه را به منظور هدیه دادن این رمان انتخاب كرد. 

«اینگرید گانس» نویسنده آلمانی در این رمان 650 صفحه ای خود به شکلی نو به روایت داستان «پادشاه ریش برفکی» پرداخته است. این کتاب قصه خیالی «پادشاه ریش برفکی» برادران گریم را دوباره مطرح کرده و آن را به صورت یک رمان تاریخی تغییر داده است. «یاکوب و ویلهلم گریم» در قصه «پادشاه ریش برفکی» داستان پادشاهی را روایت کرده اند که صاحب یک دختر بسیار زیباست. این دختر که الیزابت نام دارد از هر لحاظ کامل است ولی کاندیدای مناسبی برای ازدواج ندارد و پدر می خواهد که دخترش به میل وی ازدواج کند. سرانجام دختر که دیگر شکیبایی خود را از دست داده، تصمیم می‌گیرد تا با نخستين مردی که از او خواستگاری کرد ازدواج كند. در این زمان یک مرد نوازنده سر راه این شاهزاده قرار می گیرد و او با تعقیب این مرد وارد یک دنیای ماجراجویانه می شود..... 

«یاکوب گریم» (4 ژانویه 1785 در هاناو – 20 سپتامبر 1863 در برلین) و «ویلهلم گریم» (24 فوریه 1786 در هاناو – 16 دسامبر 1859 در برلین) دو برادر داستانسرای آلمانی بودند که شهرتشان را مدیون نگارش داستان های کودکانه و نیز تدوین فرهنگ لغت آلمانی زبانند.از جمله مشهورترین داستان‌های کودکانه این دو برادر که دارای شهرت و محبوبیت جهانی است می‌توان به «سفید برفی»، «سیندرلا» ، «هانسل و گرتل» ، «شنل قرمزی» و «شاهزاده و قورباغه» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها