یکشنبه ۶ آبان ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۰
قرآن خواندن به گونه‌اي ديگر

بيا با هم قرآن بخوانيم از گونه‌اي ديگر، نگاه متفاوت مجيد مسعودي در آموزش قرآن كريم است كه به زودي توسط انتشارات دليل ما روانه بازار نشر مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) كتاب «بيا با هم قرآن بخوانيم، از گونه‌ای ديگر» تأليف مجيد مسعودی به آموزش قرآن براساس احاديث و روايات چهارده معصوم پرداخته‌است، مسعودی 3 سال از وقت خود را صرف تدوين و نگارش اين اثر نموده و معتقد است، خواندن و درك و فهم قرآن به صورت مستقل و جداي از استنباط به احاديث، درست نيست و بهتر است قرآن را در كنار احاديث و روايات چهارده معصوم(ع) بخوانيم كه اين، خواندن قرآن از گونه‌ای ديگر و همان تأويل است.

«بيا با هم قرآن بخوانيم، از گونه‌ای ديگر»، به نوعی ادامه كتاب «و آن‌گاه ای فرزندم» است كه ترجمه نامه سي‌ويكم نهج‌البلاغه با مقدمه‌ای مفصل و علمی است. در اين نامه، حضرت علی(ع) برای تربيت فرزندان شيعه تا قيام قائم (عج) به آموزش آنان با قرآن و تأويل آن اشاره نموده‌اند.

از 70 منبعي كه مسعودي در تدوين اثر خود از آن‌ها بهره گرفته‌است، به «تفسير برهان»، «تفسير نورالثقلين» و «كتاب خوارج در تاريخ» مي‌توان اشاره كرد.

از ديگر آثار مسعودي مجموعه پنج جلدي «مرزبانان خورشيد»، «از قبيله خوبان»، «سه رفيق»، «سفر سرخ» و «آن‌كه گفت آري» را مي‌توان نام برد.

كتاب «بيا باهم قرآن بخوانيم، از گونه‌اي ديگر» را انتشارات دليل ما در 300 صفحه و قطع رقعي تا آخر آذر ماه روانه بازار نشر مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها