دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۹
نمايشگاه كتاب شناور به دبي رسيد

بزرگ‌ترين نمايشگاه كتاب شناور جهان بارسيدن كشتي« لوگوس هوپ» به بندر رشيد در دبي آغاز به كار كرد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از تريد عربيا، اين نمايشگاه كه تا 6 فوريه ادامه دارد، منتخبي از بيش از 7 هزار جلد كتاب در رشته‌هاي متنوع علوم، سلامت و پزشكي، سرگرمي و تفريح، آشپزي، هنر، زبان‌هاي خارجي ، فلسفه و ورزشي را ارائه مي كند. 

بازديدكنندگان نه تنها فرصتي به دست مي آورند تا در اين رويداد بزرگ فرهنگي شركت كنند بلكه از عرشه اين كشتي هم بازديد مي‌كنند. اين كشتی 400 داوطلب دارد كه از 50 مليت مختلف گردهم آمده‌اند و در واقع جامعه ای كوچك متشكل از ملت‌ها و فرهنگ‌های مختلف است. 

ورود اين كشتي با اجراي برنامه هاي ويژه فرهنگي از سوي مسئولان اين بندر همراه بود.در جريان اين نمايشگاه كه شامل فعاليت هاي آموزشي و تفريحي نيز مي‌شود، خدمه كشتي و كاركنان اين بندر نيز در فعاليت هاي ويژه‌اي شركت خواهند كرد. از 100 كودك بي سرپرست نيز براي حضور در اين رويداد و بازديد از نمايشگاه حمايت مي شود و خدمه كشتي نيز حداقل از 3 نقطه ديدني دبي بازديد مي‌كنند. 

«درك وان دن بوش» مسئول تجاري منطقه امارات متحده عربي كه در بين استقبال كننده ها حضور داشت،گفت: از حضور در اين مراسم بسيار خوشحالم زيرا گنجينه و باري گرانبها به دبي و امارات متحده عربي وارد شده است. ما دست در دست برگزاركنندگان اين نمايشگاه فناور، براي آگاه تر شدن مردم از اهميت كتابخواني و مطالعه در زندگيشان، تلاش خواهيم كرد. 

وي از جامعه محلي خواست در بازديد از اين نمايشگاه فرهنگي شتاب كنند و تجربيات خود را بتا خواندن كتاب هاي مختلف افزايش دهند. 

سفرهای دريايی "لوگوس هوپ" از سال 1970 آغاز شده و هدفش نشر آگاهی و فرهنگ بين ملت‌های جهان است. اين كشتی در طول سفرش تا كنون ميزبان بيش از 40 ميليون بازديدكننده در بنادر كشورهاي جهان بوده و 7 هزار كتاب در زمينه‌ها و موضوع‌های گوناگون را با خود حمل مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها