سه‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰
كتابخانه زلزله‌زده «كوه زر» بازسازي مي‌شود

كتابخانه زلزله‌زده كوه زر كه در زلزله اخير دامغان به كلي آسيب ديد به زودي در ساختماني با زيربناي 120 متر مربع بازسازي مي‌شود.\

مدير كل كتابخانه‌هاي سمنان با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) گفت: وقوع زلزله 5.9 ريشتري در پنجم شهريور ماه خسارات زيادي به روستاي «كوه‌زر» دامغان وارد كرد. از جمله ديوارها و سقف كتابخانه «فجر» شكاف‌هاي عميقي برداشت و بر اثر واژگوني قفسه‌هاي كتاب، تجهيزات موجود به طور كامل آسيب ديد و ساختمان آن مخروبه شد.

علي‌اكبر گرامي با بيان اين مطلب كه تا يك ماه ديگر اين كتابخانه بازسازي مي‌شود، افزود: كتابخانه فجر سال 74 افتتاح شد و چهار هزار نسخه كتاب دارد. منطقه كوه زر يكي از محروم‌ترين مناطق استان سمنان و در ۹۰ كيلومتري جنوب دامغان واقع است و ۲۵۰ خانوار دارد. 

وي گفت: با پيگيري‌ها و مساعدت نماينده مردم دامغان در مجلس شوراي اسلامي كتابخانه عمومي كوه زر با دريافت يك دستگاه كانكس، فعاليت خود را از سرگرفته و با تعيين اعتبار ساخت كتابخانه جديد، اداره كل كتابخانه‌ها در حال انجام مقدمات كار است. 

گرامي با اشاره به اجراي طرح «كتاب من» در كتابخانه‌هاي دامغان افزود: از شروع اجراي اين طرح تاكنون 553 نسخه كتاب توسط مراجعان كتابخانه‌ها، به صورت آنلاين در خواست شده است. بيشترين درخواست به اعضاي كتابخانه كلاته‌ رودبار اختصاص دارد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها