چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۳
افتخاري ديگر براي نيل گيمن

نيل گيمن نويسنده داستان های علمی تخيلي و كتابهاي تخيلي كودك و نوجوان با دعوت براي حضور در سريال مورد توجه سيمپسون ها يك افتخار ديگر به افتخارهايش افزود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از گاردين، تاكنون نویسندگان شاخصي چون جان آپدايك و توماس پينچون در يك قسمت از اين سريال حاضر شده بودند. 

گيمن که نویسنده اي انگلیسی است که چندين جایزه معتبر را در كارنامه اش دارد و سال پيش نير براي كتاب «کتاب گورستان» چند جايزه مهم مثل مدال كارنگي را به افتخارات خود افزود، كتاب مصور «مرد شني» و رمان هايي چون كورالاين و خدايان آمريكايي را نوشته و فيلمنامه آثاري چون بيووولف را به رشته تحریر در آورده است. 

با وجود اینکه اين قسمت از سريال مشهور آمريكايي با عنوان «شغل كتاب» تا سال ديگر پخش نمي شود، گيمن گفت كه اين هفته به لس آنجلس مي رود تا ديالوگ هايش را ضبط كند. او مي گويد بخش مهم و حساس حضور در اين برنامه اين است كه او باید لهجه مناسبي را ارائه كند چون از او خواسته شده تا با لهجه آمريكايي كه يادآور لهجه ديك ون دايك باشد، صحبت كند. دیک ون دایک بازیگر، کمدین، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کنندهٔ 85 ساله آمریکایی است که به مدت شش دهه در این عرصه فعال بود و خداحافظ بردی، مری پاپینز، چیتی چیتی بنگ بنگ و مجموعه‌های تلویزیونی متعددی از او به جا مانده است. 

این در حالی است که آپدايك در اين برنامه در نقش روح يك نويسنده ظاهر شد و پينچون با كشيدن يك كلاه كاغذي روي سرش در اين برنامه حضور يافت. گور ويدال، جاناتان فرانزن، تام وولف، استفن كينگ، جي كي رولينگ و استفن فراي از ديگر نویسندگاني هستند كه در اين مجموعه تلويزيوني حضور يافتند. 

مجموعه سیمپسونز یا سیمپسون‌ها، مجموعه کارتونی آمریکایی است که نخستین‌بار در سال ۱۹۸۹ نشان داده شد و از آن به بعد هر هفته پخش می‌شود. خالق سیمپسون‌ها، مت گرونینگ است.

ماجراهای این مجموعه، در شهری به نام اسپرینگ‌فیلد اتفاق می‌افتد. بیشتر شهروندان اسپرینگ‌فیلد زردرنگ هستند و همگی آنها (به غیر از چند استثنا) تنها ۴ انگشت در هر دستشان دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها