سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۴
نگاهي به فعاليت‌هاي مركز نشر كتابخانه مجلس

مسوول انتشارات كتابخانه مجلس با اشاره به اين كه اين مركز از ابتداي سال تاكنون 34 عنوان كتاب را به چاپ رسانده است كه برخي از آنها در شمار مجموعه‌هايي حجيم و چند جلدي‌اند، از آماده چاپ بودن كتاب‌هايي در حوزه‌هاي نسخ خطي و ادبيات فارسي خبر داد./

كاظم آل‌رضا اميري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان داشت: يكي از اقدامات مهم اين مركز در 10 ماه گذشته، انتشار مجموعه 12 جلدي «فهرست‌واره دست‌نوشته‌هاي ايران(دنا)» اثر حجت‌الاسلام مصطفي درايتي بود. 

وي چاپ متن عربي كتاب «نقد فلسفه داروين» را از مجموعه كتاب‌هاي در نوبت چاپ اين مركز برشمرد و افزود:‌ «دستور حكاكي» كه كتابي قديمي درباره مهر كردن است، از ديگر آثار آماده چاپ به حساب مي‌آيد. همچنين سومين جلد از مجموعه «ميراث بهارستان» و «العقد المنظوم» را در انتظار چاپ داريم. 

مسوول انتشارات كتابخانه مجلس دومين جلد از مجموعه فهرست اسناد كتابخانه مجلس را از ديگر آثار اين مجموعه توصيف كرد و گفت: «ديوان آذري اسفرايني» و «فهرست كتاب‌هاي چاپ سنگي و سربي محدث ارموي» از ديگر متون در نوبت چاپ انتشارات كتابخانه مجلس به شمار مي‌آيند.

آل‌رضا اميري مجموعه «رسايل پيرجمال اردستاني» را از جمله آثار ارزشمند اين مركز خواند كه در واپسين مراحل چاپ قرار دارد و توضيح داد: اين اثر مجموعه‌اي از سه رساله در حوزه عرفان و ادب اسلامي و شيعي به صورت شعر است. «پير جمال اردستاني» صاحب «كنزالدقائق تنبيه العارفين و محبوب الصديقين» و پيرطريقه جماليه بود. اين اثر وي با ‌تصحيح و تحقيق «اميد سروري» به زودي از سوي كتابخانه مجلس شوراي اسلامي منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط