چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۱۷
فرهنگ رضوي(ع) در آثار فرهنگي و هنري به نمايش گذاشته مي‌شود

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران از برپايي دومين نمايشگاه و جشنواره سراسري آثار مکتوب با موضوع حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) تحت عنوان "تجلي فرهنگ رضوي در آثار فرهنگي و هنري" در آْبان ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اصغر اميرنيا، مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران گفت: اين جشنواره، همزمان با پنجمين نمايشگاه فرهنگي و هنري امام رضا(ع) از 21 آبان تا 27 آذر ماه در تهران برگزار مي شود.

وي افزود: جشنواره ياد شده با هدف اشاعه و ترويج فرهنگ رضوي و شناسايي ، معرفي و تجليل از پديد آورندگان آثار فرهنگي و هنري مرتبط با سيره رضوي برپا خواهد شد.

به گفته وي، در بخش اصلي اين نمايشگاه، آثار مکتوب شامل کتاب، مقاله، پايان نامه، با موضوع يادشده و در بخش جنبي آثار هنري شامل خوشنويسي، نقاشي، نقاشي‌خط، تذهيب، منبت و معرق با محوريت احاديث امام رضا (ع) و پيامبر اعظم (ص) با اولويت احاديث ثقلين و سلسله الذهب به نمايش گذاشته مي شود.

وي ياد آور شد: بيش از 350 عنوان كتاب و پايان نامه با موضوع امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) به دبيرخانه ارسال شده که اين آثار براي ارائه در نمايشگاه در حال بررسي است.

اميرنيا برگزاري چنين نمايشگاه هايي را در ايجاد حركت هاي فرهنگي، هنري و مذهبي در لايه هاي مختلف اجتماع ضروري دانست و افزود: توجه به اين مهم و نيز پرداختن به ذخاير ارزشمند ديني و شخصيت‌هاي بزرگوار اسلامي و تلاش در جهت شناسايي بيش‌تر به عنوان يكي از اولويت‌هاي اساسي برنامه هاي فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران است.

وي خاطرنشان کرد: فرهنگ و هنر ايراني، پويايي خود را بيش از هر چيز ديگري مديون فرهنگ اسلامي است و برخي از شاخه هاي هنري همچون خط، تذهيب و... اساسا تمام هستي خود را مديون فرهنگ اسلامي و قرآن مي‌دانند.

اميرنيا اشاره کرد: شاخه هاي ديگر هنري همچون ادبيات، موسيقي، نقاشي، هنرهاي تجسمي و معماري نيز حظ وافري از گنجينه پربار فرهنگ اسلامي برده اند.

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران گفت: از اين رو برنامه هايي از قبيل جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) در واقع جوشيده از متن جامعه ايراني اسلامي است و به اين حركت خود جوش و منطبق با ذائقه فرهنگي هر ايراني مسلمان توجه ويژه اي مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها