شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۵
ديدار معاون امور فرهنگي با معاون فرهنگي ارتش

بهمن دري، معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و حجت‌الاسلام سيد محمدرضا واحدي معاون فرهنگي و مدیر روابط عمومي ارتش، روز چهارشنبه (22 دي) در سازمان عقيدتي سياسي ارتش ديدار و گفت‌وگو كردند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی،‌ معاون امور فرهنگي وزارت ارشاد در این دیدار با اعلام پشتیبانی معاونت متبوعش از اهداي جوايز همايش "انديشه و قلم ارتش"، به انعقاد تفاهم‌نامه‌اي بين دو نهاد ياد شده اشاره و تاكيد كرد: در اين تفاهم‌نامه، شاخص‌هايی پيش‌بيني شده كه از جمله آن‌ها مي‌توان به حمايت از كتاب‌هاي ارزشمند و انتشار آن‌ها، خريد كتاب‌هاي منتشر شده در ارتش و تجهيز كتابخانه‌هاي این مجموعه اشاره كرد.

معاون امور فرهنگي وزير ارشاد، درباره محورهاي اين تفاهم‌نامه گفت: در اين تفاهم‌نامه، شاخص‌هاي زيادي در حوزه فرهنگي پيش‌بيني شده كه از جمله آن‌ها مي‌توان به حمايت از كتاب‌هاي ارزشمند و انتشار آن‌ها، خريد كتاب‌هاي منتشر شده در ارتش و تأمين و تجهيز كتابخانه‌هاي آن اشاره كرد.

دري يادآور شد: از نظر تخصصي، علاوه بر نيازهاي عادي سطح جامعه، بخش عمده‌اي از نيازمندي هاي كاركنان ارتش و خانواده‌هاي آنان در حوزه فرهنگي، با همكاري و همفكري سازمان عقيدتي ـ سياسي ارتش در اين تفاهم نامه احصا شده است.

وي تفاهم‌نامه ارتش و وزارت ارشاد را شامل 20 مورد خواند و گفت: در جلسه‌اي كه با حجت‌الاسلام واحدي، معاون فرهنگي و روابط عمومي ارتش برگزار شد، موضوع‌ها و محورهاي ديگري نيز مورد بررسي و موافقت طرفين قرار گرفتند و مقرر شد موضوعاتي كه در حوزه ارتش مغفول بوده، به صورت جدي تا مرحله اجرا پيگيري شوند. براي مثال، بحث انتشار كتاب، همزمان با برگزاري مسابقات كتابخواني يا خريد قابل توجه كتاب‌هاي منتشر شده ارتش و واگذاري اين كتاب‌ها به كتابخانه‌هاي عمومي كشور، از جمله موارد اضافه شده به اين تفاهم‌نامه بوده‌اند. 

معاون امور فرهنگي وزير ارشاد در ادامه تصريح كرد: بر اساس همين تفاهم‌نامه، برای شهرك‌هاي مسكوني، مجتمع‌هاي فرهنگي و حتي فضاهايي مانند ناوهاي نيروي دريایي يا هواپيماهاي نيروي هوايي و ديگر مكان‌هاي دور از دسترس و شناور، طرح استفاده از كتابخانه‌هاي باز را ارايه كرده‌ايم و براي تحقق آن تلاش خواهيم كرد. 

بهمن دری اضافه کرد: حوزه نشر، 4 مرحله دارد. اگر ما در يك مرحله جايي را حمايت كنيم و 3 مرحله ديگر را حمايت نكنيم، كار هرگز به نتيجه نمي‌رسد. ما اعلام كرديم كه در حوزه‌هاي توليد فكر، توليد فني و چاپ كتاب و توزيع آثار حاضر به ياري هستيم. زیرا ارتش هدف خوبي براي ناشران خواهد بود و از آن‌جايي كه ارتش، ابزار توزيع كتاب را در دسترس ندارد، وزارت ارشاد با خريد كتاب و عرضه آثار ارتش به كتابخانه‌هاي عمومي كشور، حمايت لازم را اِعمال خواهد كرد. همچنين در مرحله چهارم يعني "مصرف كتاب" وزارت ارشاد در نمايشگاه‌هاي استاني، به‌صورت مستقيم كتاب‌هاي ارتش را بدون دريافت هزينه‌اي عرضه كرده و حتي در خريد آن‌ها يارانه نيز مي‌دهد تا ساير اقشار جامعه هم بتوانند كتاب‌هاي ارتش را خريداري كنند. اگر اين حمايت‌ها با همكاري دو طرف و به صورت جدي انجام شود، قطعا در بالا بردن سطح كتابخواني در ارتش جمهوري اسلامي ايران مؤثر خواهد بود.

معاون فرهنگي وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي در پايان از تخصيص يارانه براي عرضه محصولات ديجيتال و نرم‌افزارهاي فرهنگي براي كاركنان پايور، سربازان وظيفه و خانواده‌هاي كاركنان ارتش در يگان‌هاي آموزشي و عملياتي و شهرك‌هاي مسكوني، براساس تفاهم نامه با ارتش خبر داد. 

حجت‌الاسلام سيد محمد علي آل هاشم رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز دقایقی را به منظور دیدار با معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد در جلسه حضور داشت و از توجه مسولان فرهنگی ارشاد به مقوله ترویج کتابخوانی در کشور قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها