شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۵
«اوا گابریلسون» تا چند روز دیگر کتابش را منتشر می‌کند

دوستداران «استیگ لارسن» نویسنده پرفروش سوئدی و سه گانه «هزاره» او می توانند خوشحال باشند چون «اوا گابریلسون» دوست و شریک درازمدت زندگي «لارسن» تا چند روز دیگر کتابش را منتشر خواهد کرد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، این کتاب که «هزاره ، استیگ و من» نام دارد در مورد چگونگی خلق آثار این نویسنده فقید و روابط فیمابین او و «گابریلسون» چهارشنبه آینده 29 دی (19 ژانویه) در فرانسه، سوئد، نروژ و اندکی بعد در دیگر کشورها به قفسه كتابفروشي‌ها راه خواهد رفت. 

«اوا گابریلسون» در این کتاب به تکرار این مساله پرداخته که او و «لارسن» همراه هم مطالب زیادی نوشته اند و او از هرلحاظ این امکان را دارد که جلد چهارم از سری «هزاره» را به رشته تحریر درآورد. وی می‌خواست قادر باشد تا به شکل قانونی آثار مربوط «لارسن» را در اختیار بگیرد که خانواده او این خواسته را رد کردند. 

«گابریلسون» 32 سال تمام با «لارسن» که در نوامبر 2004 در سن 50 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت، زندگی کرد.از آن جا که ازدواج این دو به صورت رسمي ثبت شده نبود و «لارسن» نیز ناگهاني درگذشت و وصیت نامه‌ای از خود به جای نگذاشت، «گابریلسون» بی نصیب ماند و طبق قانون کشور سوئد میراث میلیونی «لارسن» به پدر و برادر این نویسنده پرفروش رسید. 

کتاب های «لارسن» در سراسر جهان 45 میلیون جلد فروش کرده اند و هم اینک با حضور «دنیل کریگ» بازیگر نقش جیمز باند در نقش اصلی،نسخه سینمایی سه گانه «هزاره» در حال ساخت است. «گابریلسون» تا امروز بر سر حق اخلاقی آثار «لارسن» می‌جنگد. 

سه گانه «هزاره» مشتمل بر رمان‌های «دختري با خالكوبي اژدها»، «دختري كه با آتش بازي كرد» و «دختري كه به لانه زنبورها لگد زد» ماجراهايي است كه يك هكر سوئدي و يك روزنامه‌نگار با آن روبه رو مي شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها