سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۴
آشنايي با زبان‌ها و گويش‌هاي ايراني

«راهنماي زبان‌هاي ايراني» نوشته روديگر اشميت توسط انتشارات ققنوس براي دومين‌بار به چاپ رسيد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران‌(ايبنا) اين كتاب كه توسط آرمان بختياري، عسگر بهرامي، نگين صالحي‌نيا و زير نظر حسن رضايي باغ‌بيدي ترجمه شده، از سه فصل تشكيل شده است: فصل اول، مقدمه كه شامل مفاهيم و اصطلاحات زبان‌هاي ايراني است، فصل دوم، دوره زبان‌هاي ايراني باستان و فصل سوم، زبان ايراني ميانه را پوشش مي‌دهد.

رضايي باغ بيدي در پيشگفتار خود آورده است: كتاب راهنماي زبان‌هاي ايراني كه حاصل تلاش چندين ساله هفده تن از برجسته‌ترين دانشمندان زبان‌شناسي ايراني است و زير نظر پروفسور روديگر اشميت در سال 1989 به چاپ رسيده، يكي از مهم‌ترين و دقيق‌ترين منابع در زمينه زبان‌ها و گويش‌هاي ايراني از دير باز تاكنون است. اين كتاب ارزشمند كه بخش‌هاي مختلف آن به زبان‌هاي آلماني، انگليسي و فرانسه نوشته شده است، آن‌چنان‌كه بايد در ايران شناخته نيست و حتي كساني كه آن را مي‌شناسند، اغلب به سبب چندگانگي زبان مقالات، امكان استفاده از همه بخش‌هاي آن را ندارند. اكنون پس از كوشش بسيار اين اثر گران‌بها، تقديم حضور دانشمندان، فرهيختگان و هم‌وطنان علاقه‌مند مي‌شود. اميد دارم كه اين اثر ارزشمند چنان‌كه از نامش پيداست، راهنماي سودمندي براي شناخت زبان‌ها و گويش‌هاي ايراني باشد و خوانندگان علاقه‌مند را برانگيزد تا به گردآوري و بررسي گويش‌هاي كمتر ‌شناخته‌شده يا حتي ناشناخته ايراني بپردازند. 

حسن رضايي باغ بيدي پيش از اين ترجمه «راهنمای زبان‌های ایراني نو» و «روایت آذرفرنبغ فرخزادان» را نيز به عهده داشته است.

انتشارات ققنوس، چاپ دوم «راهنماي زبان‌هاي ايراني» را در 408 صفحه با قطع وزيري در 1100 نسخه و بهاي 65000 ريال به بازار كتاب عرضه كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها