دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۲
کتاب گردشگری پاکستان به زبان عربی در ریاض رونمایی شد

سفیر پاکستان در مراسم رونمایی از یک کتاب عربی درباره جذابیت‌های پاکستان، از گردشگران عربستانی دعوت کرد که از کشورش دیدن کنند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) به نقل از سعودی گازت، کتاب «پاکستان:از میان فصل‌ها و چشم‌اندازهایش» كه توسط یوسف صفرا... روزنامه نگار و عکاس پاکستانی به زبان عربی نوشته شده، در مراسمی با حضور سفیر پاکستان در ریاض و شماری از مقام های سعودی،هندی و پاکستانی رونمایی شد.

سفیر اسلام آباد در ریاض در این مراسم از گردشگران سعودی خواست تا ضمن سفر به پاکستان از طبیعت نامتجانس، زیبایی‌های چشم نواز و تنوع تمدنی پرسابقه آن دیدن و بر غنای میراث فرهنگی این کشور بیفزایند. تلمیز احمد سفیر هند،همراه همسرش سونیتا احمد و شماری از دیپلمات‌های آسیایی، اروپایی،سعودی، تاجران عربستانی و شماری از پاکستانی های مقیم عربستان در مراسم رونمایی از این کتاب 170 صفحه ای حضور داشتند.

عمر خان علیشرزای سفیر پاکستان در ریاض کتاب « پاکستان:از میان فصل ها و چشم اندازهایش» را از کتاب‌های پر ارزش در زمینه معرفی ویژگی های گردشگری پاکستان توصیف کرد. این کتاب شامل اطلاعاتی درباره چشم انداز های طبیعی متنوع پاکستان است و به گفته علیشرزای می‌تواند پنجره‌ای به تنوع فرهنگی و جغرافیایی این کشور برای گردشگران جهان عرب باشد.

به گفته سفیر پاکستان، پس از آغاز جنگ آمریکا با تروریسم در افغانستان، صنعت گردشگری پاکستان صدمات زیادی متحمل شده و رسانه های بین‌المللی کشور مسلمان پاکستان را بیشتر به عنوان کشوری که حامی افراط گرایی است معرفی می‌کنند، موضوعی که گردشگران را از سفر احتمالی به این کشور منصرف می کند.

به گفته سفیر اسلام آباد، واقعیت پاکستان تفاوت بسیار با آن چیزی دارد که رسانه های بین‌المللی به تصویر می کشند. علیشرزای ابراز امیدورای کرد که کتاب تازه منتشر شده بتواند بخشی از این سوء برداشت را در میان کشورهای عربی و عربستان از بین ببرد. وی در ادامه، ویژگی های گردشگری پاکستان را برای حضار تشریح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها