یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۲
جنگ و صلح از نگاه پيامبر اسلام و آخرين دين آسماني

کتاب «جنگ و صلح در قانون اسلام» به ضمیمه مطالبي درباره كتاب «رسول اکرم(ص) در میدان جنگ» با ترجمه سید غلامرضا سعیدی و مقدمه‌ حجت‏الاسلام سیدهادی خسروشاهی از سوی انتشارات اطلاعات منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از مرکز بررسی‌های اسلامی قم، این جلد از مجموعه آثار سید غلامرضا سعیدی شامل دو کتاب «جنگ و صلح در قانون اسلام» تألیف دکتر مجید خدوری، دانشمند مسیحی عراقی و «رسول اکرم(ص) در میدان جنگ» تألیف پروفسور دکتر حمیدالله حیدرآبادی، مقیم پاریس است که پس از ویرایش کامل همراه با دو مقدمه استاد خسروشاهی به چاپ رسيد.
 
بخش نخست این کتاب كه به قلم مجید خدوری، استاد علوم شرقی دانشگاه هایکنس نوشته شده، تحقیق دقیق و مبسوطی است که با استناد به مدارکي در زمینه جنگ و صلح بر اساس قوانین و مقررات اسلام تألیف شده است. 

مؤلف در مقدمه کتاب نوشته است:«مقصد و هدف بحث حاضر، تنظیم و احیای نظریه اصولی قضایی اسلام و همچنین بحث و فحص درباره قوانینی است که بر روابط بین ملل اسلامی با ملل غیر مسلمان، حکومت دارد.»

این کتاب با مقدمه‏ای از استاد خسروشاهی درباره جنگ‏های صدر اسلام و جنگ‌های دیگران شروع می‏شود، سپس مقدمه مترجم و مولف کتاب «جنگ و صلح در قانون اسلام» در آن عنوان مي‌شود. این بخش از کتاب از سه عنوان اصلی و 23 بخش تشکیل شده است که مقاصد اسلامی قانون اساسی، قانون جنگ و قانون صلح عناوین اصلی آن به حساب مي‌آيند. 

بخش دوم از هشت فصل تشکیل شده است. توضیحات مقدماتی، بدر یکی از اگرهای تاریخی، احد، جنگ خندق، فتح مکه، جنگ‏های حنین و طایف، جنگ با یهودیان و اکتشافات نظامی در زمان پیغمبر(ص) عناوین این بخش از کتاب را تشكيل مي‌دهند. 

چاپ نخست «جنگ و صلح در قانون اسلام» به ضمیمه مطالبي درباره كتاب «رسول اکرم(ص) در میدان جنگ» در شمارگان 2100 نسخه، 530 صفحه، قطع وزیری و بهاي 45000 ريال از سوی انتشارات اطلاعات منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط