سه‌شنبه ۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰
پيچيدگي‌هاي اشتغال زنان نمايان مي‌شود

كتاب «پيچيدگي‌هاي اشتغال زنان» عنوان اثر جديد زهره عدالت‌نژاد است كه به موضوع فعاليت زنان در بيرون از خانه اختصاص دارد، اين كتاب اكنون در مراحل ويراستاري است.\

عدالت‌نژاد، استاديار دانشگاه تهران، با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: بسياري از سنت‌هاي ريشه‌اي اجتماعي و ديني ما، زنان را به حفظ اركان خانواده ترغيب مي‌كند، اما زندگي در دنياي مدرن آنان را به كار كردن در جامعه فرا مي‌خواند.

وي ادامه داد: اين كشمكش اغلب موجب اختلال در نقش زنان شده و همسران آن‌ها نيز به مرور زمان نسبت به كار كردن عكس‌العمل نشان مي‌دهند.

عدالت‌نژاد با بيان اين كه كتاب حاضر، كشمكش‌ها و پيچيدگي‌هاي موجود در حوزه اشتغال زنان را بررسي مي‌كند، اظهار داشت: اين موضوع در مهندسي جامعه ايراني با ساير جوامع بررسي و آسيب‌ها و مشكلات احتمالي مورد نقد قرار گرفته است.

وي تصريح كرد: در دين اسلام جايگاه زن و مرد در حالت تساوي قرار دارد و در اصل آفرينش، گوهر اصلي انسانيت در هر دو جنس يكسان است.

عدالت‌نژاد با بيان اين كه گاهي انتخاب اشتباه حرفه موجب بروز مشكل در خانواده مي‌شود، عنوان كرد: گستردگي شغل‌ها براي زنان در جامعه كنوني ايران بسيار زياد شده است و در اين ميان، هر شغل و حرفه‌اي اقتصادي كه منبع درآمد باشد، اولويت دارد.

به گفته وي، اين در حالي است كه برخي محيط‌ها و مراكز اشتغال با روحيه و توانايي‌هاي زنان سازگار نيستند و اغلب مشكلات از همين موضوع نشات مي‌گيرد.

كتاب «پيچيدگي‌هاي اشتغال زنان» اكنون در مراحل ويراستاري قرار دارد و پيش‌بيني مي‌شود تا اوايل بهمن ماه امسال بر ويترين كتابفروشي‌ها قرار گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط