شنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۱
منوری: شعر مذهبی دیگر در انحصار پیشکسوتان نیست

هادی منوری شاعر خراسانی با بیان این که جشنواره امام رضا(ع) طي 5 سال گذشته در ادبيات رضوي به اندازه 50 سال كار كرده است، بر فواید مختلف برگزاری این جشنواره در خارج شدن شعر مذهبی از انحصار پیشکسوتان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از كميته اطلاع رساني پنجمين جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا(ع)، هادي منوري شاعر با بيان اين مطلب گفت: طي اين چند سال گذشته گام‌هاي مثبتي در اين زمينه برداشته شد که ماحصل آن چاپ كتب متعدد شعر است، کتاب‌هایی که راهي بازار شده و حال و هواي بازار كتاب را در حوزه شعر تغيير داده است. 

دبیر جشنواره شعر فجر خراسان در سال گذشته افزود: حضور امام رضا(ع) به عنوان تنها امام معصوم در تنها كشور پارسي زبان دنيا باعث شده است كه شعر رضوي در ارجحيت قرار گيرد و شعر گفتن براي امام رضا(ع) مورد توجه تمام شاعران مسلماني قرار گرفته است كه در اين حال و هوا نفس مي كشند.
 
عضو شوراي شعر خراسان رضوي در ادامه به تاثير مثبت چاپ كتب اشعار رضوي اشاره كرد و اظهار داشت: مخاطبان اين كتاب‌ها هم شاعران بوده‌اند و هم زائران، و تأثيرات آن را نیز مي توانيم همه جا ببينيم؛ به خصوص اشعاري كه درباره امام رضا(ع) در صفحات روزنامه‌ها چاپ مي شوند حاصل انتشار همين كتاب‌هاست، ضمن آن كه طي اين چند سال تصنيف‌ها و ترانه‌هايي كه با موضوع امام رضا(ع) خلق شده‌اند بسيار مورد توجه قرار گرفته است. 

وي با بیان این که در بسياري موارد چاپ مجموعه شعرهای رضوي به نوبت دوم هم رسيده است، یادآور شد: اين مساله نشان دهنده استقبال بي نظير مردم از اشعار رضوي است، چرا كه در بازار نشر كتاب شعر، معمولا مجموعه‌هاي شعر در نوبت اول چاپ با شكست مواجه مي‌شوند. 

منوری به نقش مثبت برگزاري جشنواره فرهنگي -هنري امام رضا(ع) اشاره كرد و گفت: همواره يكي از بزرگترين اهداف اين جشنواره‌ها استعداد يابي بوده است و ماحصل برگزاری این جشنواره در 5 سال گذشته نیز، معرفي شاعران قدرتمند و جوان به جامعه شعر كشور است.

این شاعر در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر مزایای برگزاری این جشنواره، خارج شدن انحصار شعر مذهبي از گروه‌های مختلف شاعران پيشكسوت بوده است، به طوری که امروزه فعال‌ترين و بهترين شاعران مذهبي كشور جواناني هستند كه در همين جشنواره‌ها به جامعه معرفي شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها