شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
تحكيم خانواده از نگاه قرآن و حديث

چاپ نخست نسخه فارسي كتاب «تحكيم خانواده از نگاه قرآن و حديث» تأليف آيت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، با بهره‌گيری از آيات و روايات در سه بخش «تشكيل خانواده، عوامل تحكيم خانواده و آسيب‌شناسی آن» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نهاد خانواده، اصلى‏ترين ركن جامعه و بستر فرهنگ‏هاى گوناگون و زمينه‏ساز خوشبختى يا شوربختي انسان‏ها و امت‏هاست. اسلام نيز به عنوان ديني جامع كه در بردارنده برنامه سعادت و تكامل بشر است، توجه ويژه‏اى به سلامت، رشد و پويایى اين نهاد سرنوشت‌ساز دارد. 

كتاب «تحكيم خانواده از نگاه قرآن و حديث» با بهره‏گيرى از آيات و روايات به سه موضوع تشكيل خانواده، عوامل تحكيم خانواده و آسيب‏هاى خانواده پرداخته است، زيرا اسلام در اين سه حوزه رهنمودهاى سازنده‏اى دارد.

بخش نخست كتاب، درباره تشكيل خانواده است كه در شش فصل با عناوين تشويق به تشكيل خانواده، حكمت تشكيل خانواده، موانع تشكيل خانواده، آداب ازدواج و تشكيل خانواده سامان مي‌يابد.

بخش دوم به عوامل تحكيم خانواده مي‌پردازد و اين موضوع را در هفت فصل محبت و مهربانى و عطوفت، خوى‏هاى والا و كردارهاى نيكو، تربيت دينى، پاسداشت حقوق، تلاش براى تأمين نيازهاى اقتصادى خانواده، پاسخ دادن به غرايز جنسى و دعا كردن، بررسي مي‌كند. 

بخش سوم نيز آسيب‏هاى خانواده است را در فصل‌هاي آسيب‏هاى كلى خانواده، آسيب‏هاى خانواده از سوى شوهر و  آسيب‏هاى خانواده از سوى زن، مي‌كاود.

اين اثر را مي‌توان براي پژوهشگران خانواده مفيد دانست، زيرا تا حدودي نياز آنها به منابع اسلامى را پاسخ مي‌گويد. 

يادآور مي‌شود اين كتاب پيش‌ از اين به دو زبان عربی ـ فارسی در قطع وزيری منتشر شده بود. 

چاپ نخست نسخه فارسي كتاب «تحكيم خانواده از نگاه قرآن و حديث» تأليف آيت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، با همكاری عباس پسنديده و ترجمه «حميدرضا شيخی» به زبان فارسی در شمارگان 2000 نسخه، 344 صفحه و بهای 48000 ريال به تازگی از سوی موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط