یکشنبه ۸ مهر ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۷
مجموعه آثار شهدای روحانی در 40 جلد منتشر مي‌شود

مجموعه آثار شهدای روحانی در 40 جلد به تفکیک استان محل تولد این شهیدان منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي ستاد كنگره شهداي روحاني، مسئول ستاد کنگره شهدای روحانی سراسر کشور گفت: آثار مربوط به مجموعه شهدای روحانی، در مدت دو سال جمع آوری شده و پس از ویرایش و روتوش تصاویر در مجموعه‌ای چهل جلدی منتشر خواهد شد.

عقیلی با اشاره به محتوای این مجموعه تصریح کرد: وصیت‌نامه، زندگی‌نامه، خاطرات، دست‌نوشته‌ها، تصاویر و دیگر آثار مکتوب در این مجموعه گردآوری شده‌اند، همچنین مصاحبه‌های صورت گرفته با خانواده و دوستان شهدا نیز در این مجموعه گردآوری شده است.

وی افزود: در مقدمه هر جلد و به صورت مجزا به علمای بنام و حوزه‌های علمیه هر استان و شهرستان پرداخته خواهد شد.
عقيلي محور فعالیت‌های این ستاد را شش محور، امام، مقام معظم رهبری، شخصیت‌های سیاسی مذهبی، مراجع تقلید، روحانیون تبلیغی و روحانیون رزمی عنوان كرد و افزود: تشکیل سپاه و بسیج، رهبری و هدایت کلان جنگ و ترغیب مردم برای حضور در جبهه‌ها از جمله موارد مورد توجه در بررسی فعالیت‌های حضرت امام(ره) در اين كتاب است.

مسئول ستاد کنگره شهدای روحانی سراسر کشور یادآور شد: به علت این که بیشتر روحانیون به صورت رزمی و خود جوش و بدون ارائه مدارک شناسایی به جبهه اعزام می‌شدند، بین آمار ستاد کنگره و بنیاد شهید تفاوت‌هایی وجود دارد.

وی تعداد شهدای روحانی دفاع مقدس را سه هزار و ششصد نفر اعلام کرد و افزود: آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران دو هزار و هفتصد نفر است که باید اصلاح شود.

عقیلی اظهار داشت: روحانیون در مجموع بالغ بر نه هزار بار به جبهه‌ها رفت و آمد داشته‌اند و دویست روحانی ایثارگر و شش روحانی مفقودالاثر شده‌اند.

مسئول ستاد کنگره شهدای روحانی کشور، در پایان تأکید کرد: کسانی که خاطره، عکس، وصیت‌نامه یا اثر دیگری از شهدای روحانی دارند، آثار خود را به نشانی قم، تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع) ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی www.jelveisar.ir مراجعه نمايند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها