دوشنبه ۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۱
«سقاي آب و ادب» به چاپ دوم رفت

«سقاي آب و ادب»، تازه‌ترين اثر داستاني سيدمهدي شجاعي، بعد از گذشت كمتر از يك ماه از انتشار، نوبت دوم چاپ را پشت سرگذاشت. اين رمان درباره زندگي حضرت عباس(ع) است كه در آن، زواياي جديدي از دقايق زندگي و ظرائف شخصيتي ايشان مطرح شده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، علي شجاعي، مدير روابط عمومي انتشارات «كتاب نيستان» در اين‌باره گفت: اين كتاب بدون هيچ‌گونه تغييراتي در ويرايش يا طرح جلد و تعداد صفحه‌ها، مراحل چاپ دوم را پشت سر گذاشته است و به زودي روانه بازار كتاب مي‌شود.

رمان «سقاي آب و ادب»، روايتي است از زندگي حضرت عباس(ع) كه در ميان ديگر آثار شجاعي به لحاظ فرم و محتوا اثري متفاوت به شمار مي‌آيد. 

در هر فصل از اين رمان رفت و برگشت‌هاي روايي متعددي ديده مي‌شود كه در فضاي سيال داستاني، جاي توصيفاتي اغلب شاعرانه را به يكديگر مي‌دهند و در هر موقعيت، زواياي جديدي از مفاهيم مورد نظر نويسنده را باز‌گو مي‌كنند.

در فصل نهم اين كتاب با نام «عباس فرشتگان»، نويسنده به بيان مضامين نو و كشف و شهودي دقيق‌تر از زندگي اين شخصيت پرداخته است و آن را از وجوهي دروني‌تر مد نظر قرار داده است. در بخشي از اين فصل آمده:

«آيا در طول هشت فصل گذشته كه نويسنده بيشترين مجال را در اختيار داشته، به مقصود خود رسيده است؟ مخاطب را به مقصود خود رسانده است؟ توقع و انتظار مخاطب را برآورده ساخته است؟.. اين شد كه آمديم. اما آمدني به سبك و سياق خودمان. و حرف‌هايي خواهيم زد، باز به سبك و سياق خودمان. كه الزاما منطبق نيست بر قواعد گفتن و شنيدن شما... از آن طبيعي‌تر و منطقي‌تر اين است كه اگر قواي واله و شيدا و جان بر كف او سايه به سايه سلطان آمده باشند و در هنگامه خطر، فقط منتظر يك اشاره باشند، آن را از خود نراند و دست رد به سينه امدادشان نزند...»

در اين فصل به گونه‌اي از احساسات و توفان‌هاي دروني اين شخصيت تاريخي نشانه‌هايي مي‌بينيم؛ ‌نشانه‌هايي كه شايد بارها با مرور تاريخ احساس كرده، ولي به زباني براي ارايه آن دست نيافته باشيم.

قسمت ديگري از اين فصل نيز اين‌گونه نوشته شده:
«تلاش مي‌كنم كه در امتداد رسالت جدم و سيره پدرم، خوبي‌ها را احيا كنم و با بدي‌ها به ستيز برخيزم.. تلاش مي‌كنم كه با بالنده‌ترين صدا در گوش تاريخ فرياد بزنم و اين پيام را به گوش آيندگان اعم از پيروان و غير پيروان برسانم ...»

مقدمه كتاب «سقاي آب و ادب» اين‌گونه آغاز شده است:
«چه والا مقام و بلندمرتبه است حسين، كه عباسش در آستانه عروج عاشورا، ‌از مسجدالحرام سير داد به مسجدالاقصاي كربلا كه «باركنا حوله لنريه من آياتنا.. و چه هماهمت و بلندآشيان است عباس، كه با دو بال عشق و ادب به سوي آسمان هفتم «دني فتدلي» پر كشيد و در مقام قرب حسين، به منزلتي بي‌بديل رسيد و در قابي از قوس بازوان حسين، ماوا گرفت...»

چاپ دوم «سقاي آب و ادب»، نوشته مهدي شجاعي، پاييز امسال(89)، به شمارگان 5000 نسخه از سوي انتشارات «كتاب نيستان» منتشر شد و طرح روي جلد آن اثر فرزاد اديبي است. اين كتاب 264 صفحه‌اي با قيمت 6000 تومان ارايه مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط