شنبه ۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۴
ششمین شماره «جستارهای ادبی» منتشر شد

ششمین شماره مجله «جستارهای ادبی»، فصلنامه علمی - پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال منتشر شد. «مجاز، قرین حقیقت»(گفتاری در اتحاد حقیقت و مجاز) و «چاره آن مرد آویخته در چاه» از مقالات به چاپ رسيده در اين نشريه ادبي‌اند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از پايگاه خبري فرهنگستان زبان و ادب فارسي، این فصلنامه به مدیرمسوولی محمدجواد ضیغمی و سردبیری اصغر دادبه منتشر می‌شود و دربردارنده مقالاتی در موضوعات متنوع ادبی زبانی فارسی است.

«مجاز، قرین حقیقت (گفتاری در اتحاد حقیقت و مجاز نوشته حسن جعفری‌تبار)، «مشاطه چالاک‌طبع»(سعید حمیدیان)، «بهاریه در قالب‌های گوناگون شعری»(حسین خالقی‌راد)، «مقایسه تطبیقی اسطوره بی‌مرگی در حماسه و عرفان(دکتر محمدرضا زمان‌احمدی)، از مقالاتي است كه در اين شماره از نشريه به چاپ رسيده است.

«پیوستگی راه‌های اهورا و اهریمن و بازتاب آن در حماسه‌های ایرانی»(قدمعلی سرامی و سعید اکبری‌پابندی)، «دیبای شوشتر»(حمید شایگان‌فر و طاهره آب‌آب‌زاده)، «تأملی بر سبک و ساختار غزل حافظ، با تکیه بر بافت، لحن و خوشه‌های تداعیگر»(فرهاد طهماسبی) و «چاره آن مرد آویخته در چاه»(حسن قریبی، مدير اداره روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادب فارسی)، نيز ديگر مطالبي است كه در ششمين شماره مجله جستارهاي ادبي منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها