جمعه ۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
ششمین دفتر شعر الفتی به کتاب‌فروشی‌ها آمد

«آن‌ها از مرگ ترسیده بودند...» عنوان ششمین دفتر شعر علی الفتی است که به تازگی توسط نشر داستان منتشر و روانه بازار کتاب شده است. شاعر در این مجموعه با زبانی ساده نگاهی ویژه به عنصر مرگ داشته است._

الفتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره ششمین مجموعه شعرش گفت: این دفتر پس از گذشت یک سال و نیم از انتشار پنجمین دفتر شعرم با عنوان «هوای هرات» منتشر می‌شود و شعرهای من از سال 1387 تا 1388 را دربرمی‌گیرد.

وی با تاکید بر این موضوع که مرگ عنصر اصلی تمامی شعرهایش است ادامه داد: این عنصر برای من از اهمیت بسزایی برخوردار است. بسیار مرگ‌اندیش هستم و اساسا مرگ مضمون اغلب شعرهایم است.

الفتی درباره تفاوت این دفتر با دفترهای پیشینش اظهار داشت: این دفتر در مقایسه با آخرین کارم که مجموعه شعر دشواری بود با پیچیدگی‌های ویژه خودش و نسبت به مجموعه شعر «راخ» که در سال 1383 توسط نشر نگیما منتشر شد و مشخصه ویژه آن به قول علی باباچاهی طنز بود به سادگی رسیده و شوخ و شنگی‌اش را از دست داده است.

وی در ادامه تشریح کرد: شعرهای این مجموعه به فضای فردی‌ام بیشتر نزدیک شده‌اند. همچنین زبان شعرهای این مجموعه بسیار ساده‌تر اما از نظر مضمونی و موضوعی پیچیده‌تر هستند.

این مجموعه دربرگیرنده 70 قطعه شعر است. «مادران»، «سحران»، «رابعه»، « لحد»، «سرخ»، «پسین»، «حقیقت»، «بردن»، «طرح»، «اصوات»، «از خاطرات»، «گرگ سفید» و «اسطرلاب» عنوان برخی از شعرهای این دفتر هستند.

نمونه شعری از این دفتر با عنوان «موسیقی»:
«آن‌هایی که برای پوست من
از رضایت بین‌النهرین بهره برده بودند
واقعیت را پذیرفته بودند
اما ای تو!
ای شبیه به یک دوست
برای تصویر من
برای زخم‌های من
موسیقی انتخاب کن.»

مجموعه شعر «آن‌ها از مرگ ترسیده بودند» سروده علی الفتی در 80 صفحه، شمارگان 1100 نسخه و قیمت 3500 تومان به تازگی توسط انتشارات داستان منتشر شد.

الفتی متولد 1356 است و به دو زبان کردی و فارسی شعر می‌سراید. مجموعه شعرهای «خاکستری»، «راخ» و «هوای هرات» از این شاعر به زبان فارسی منتشر شده است. «گه رمه شین» و «سانه ناو»(کردی-فارسی) نیز مجموعه شعرهای این شاعر به زبان کردی هستند. همچنین «به روایت دوربین روسی» داستانی از الفتی است که در مهر 1387 منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط