دوشنبه ۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۴
حسني مبارك هم حرف‌هاي بوش را در كتاب تازه‌اش رد كرد

كتاب خاطرات جورج بوش، رييس جمهور سابق آمريكا برايش دردسر ساز شده و اين بار «حسني مبارك» رييس جمهور مصر بخشي از گفته‌هاي بوش را تكذيب كرده است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، حسني مبارك با اعتراض به بخشی از كتاب «نقاط تصميم» جورج بوش كه اوايل اين ماه منتشر شد، می‌گوید هرگز به بوش نگفته است كه  دولت صدام حسین داراي تسلیحات میکربی است.

سلیمان عواد، سخنگوی دولت مصر ديشب با رد هرگونه اظهار نظري از سوي مبارک درباره تسليحات ميكروبي عراق، گفته‌هاي بوش در اين كتاب را رد كرد.  

بوش، در اين کتاب گفته است که مبارک به «تامی فرانکس» فرمانده نیروهای آمریکایی گفته بود عراق از تسلیحات میکروبی برخوردار است و مي‌خواهد از آن علیه آمریکا استفاده کند.

اين در حالي است كه به گفته عواد، مبارک در آن زمان پيش بيني كرده بود كه حمله به عراق با مقاومت شدید روبه رو مي‌شود و این کشور از تمام تسلیحات خود استفاده مي‌كند. اما اين به معني در اختيار داشتن سلاح‌هاي ميكروبي نبود.

«نقاط تصميم» كه 10 روز پيش منتشر شده، پس از کتاب خاطرات کلینتون رییس جمهور ماقبل بوش که با عنوان «زندگی من» در سال 2004 منتشر شد و فروشی 400 هزار نسخه ای را در روز نخست انتشارش تجربه کرد ، قرار گرفته و در روز نخست فروش 200 هزار نسخه اي را تجربه كرده است. اين كتاب در نخستین چاپش با تیراژ    5/1 میلیون نسخه منتشر شده است.

بوش در حالي اين واكنش مبارک را نگراني او از تحريك اعراب دانسته است كه گرهارد شرودر رييس جمهور آلمان در آن زمان نيز هفته پيش برخي ادعاهاي بوش براي حمله به عراق و افغانستان را رد كرده است.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها