شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰
معرفي آراي علامه جعفري در همایش بین‌المللی «فلسفه‌ هنر»

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی «فلسفه‌ هنر» پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، بازشناسي فلسفه‌هاي بومي را يكي از اهداف اين همايش خواند. اين همايش سوم آذرماه با معرفي آراي علامه محمدتقي جعفري در باب فلسفه هنر برگزار مي‌شود.\

محمدمهدي حكمت‌مهر در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي در راستاي تحقق اهداف خود در ايجاد بستري براي معرفي فلسفه‌هاي بومي، اين همايش را كه دومين برنامه از اين سلسله نشست‌هاست، برپا مي‌كند.

وي يادآور شد: با توجه به اين كه علامه جعفري در حوزه‌هاي گوناگون فلسفه فعاليت داشته و آثاري را به رشته تحرير در آورده است، بخشي از اين همايش به معرفي آراي وي اختصاص دارد. 

دبير اجرايي همایش بین‌المللی «فلسفه‌ هنر» تدوين و انتشار مجموعه مقالات اين همايش و رونمايي از اين مجموعه آثار را پس از برپايي همايش، از جمله اقدامات حوزه تاليفات اين برنامه برشمرد و تصريح كرد: پيش از اين نيز اين مركز همايش فلسفه اسلامي را با حضور عده‌اي از نويسندگان و پژوهشگران اين حوزه ترتيب داده بود.

 پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي همایش بین‌المللی «فلسفه‌ هنر» را به مناسبت روز جهانی فلسفه سوم آذر ماه برگزار مي‌كند.
 
در اين همايش يك روزه كه در تالار اندیشه پژوهشگاه دفتر قم از ساعت 18 تا 21 برگزار خواهد شد، حجت‌الاسلام علي اكبر رشاد با مقاله « چیستی فلسفه هنر اسلامی»، علی معلم با ارايه مقاله «ماهیت هنرهای ادبی»، دکتر اکبری با مقاله «ماهیت هنر اسلامی از منظر ملاصدرا» و‌ دکتر داداشی با مقاله «ماهیت هنر اسلامی از منظر سنت‌گرایان» سخنراني خواهند كرد.

همچنين دکتر ربیعی با ارايه مقاله «ماهیت هنر اسلامی از منظر بوعلی»، آيدين آغداشلو با مقاله «ماهیت هنرهای تجسمی در اسلام»، سید رضی موسوی با مقاله «روش شناسی هنر اسلامی» و حجت‌الاسلام خسروپناه با ارايه مقاله «فلسفه هنر از منظر علامه جعفری» مي‌پردازند. اغلب اين افراد در شمار نويسندگان و پژوهشگران حوزه انديشه‌اند. 

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر علمی همایش است و محمد مهدی حکمت‌مهر، دبیر اجرایی اين برنامه خواهد بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط