پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۲
دهمين آيين بزرگداشت حاميان نسخ خطي برگزار مي‌شود

دهمين آيين بزرگداشت حاميان نسخ خطي شنبه (29 آبان) در سازمان اسناد و كتابخانه ملي برگزار مي‌شود. در اين همايش از اساتيد رشته‌‌هاي مرتبط با نسخ خطي قدرداني مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، آيين بزرگداشت حاميان نسخ خطي ساعت 10 صبح روز شنبه با سخنراني علي‌اكبر اشعري مشاور فرهنگي رئيس جمهور و و حضور مسوولان و كارشناسان فرهنگي كشورمان برگزار خواهد شد.

در آيين بزرگداشت حاميان نسخ خطي كه در مركز همايش‌هاي كتابخانه ملي برگزار مي‌شود از برگزيدگان و اساتيد در رشته‌هاي مرتبط با نسخ خطي همچون فهرست‌نگاري، تصحيح متون، پايان‌نامه، مقاله، کتاب، احياء سند، کتابداري نسخ خطي، اهداي نسخ خطي به کتابخانه‌ها و غيره قدرداني مي‌شود.

براساس فراخوان ارسال آثار علمي، پژوهشي براي شركت در دهمين همايش بزرگداشت حاميان نسخ خطي كه توسط سازمان اسناد و كتابخانه ملي اعلام شده، از استادان، پژوهشگران، دانشجويان، دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي دعوت شده بود دو نسخه از آثار پژوهشي خود را كه در حوزه نسخه‌هاي خطي اعم از كتاب، پايان‌نامه، مقاله، فهرست، نقد و تصحيح متون در سال 1388 منتشر شده، براي ارزيابي و انتخاب آثار برتر به دبيرخانه دهمين همايش بزرگداشت حاميان نسخ خطي ارسال كنند.
 
همايش حاميان نسخ خطي از سال 1379 هر ساله به طور متوالي همزمان با هفته كتاب در ميان پيشكسوتان نسخ خطي سراسر كشور برگزار شده‌است. دبيرخانه آيين بزرگداشت حاميان نسخ خطي از واحدهاي زير مجموعه «كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي» است كه به منظور تجليل از متن پژوهان، فهرست‌نگاران، نسخه‌شناسان، اهدا كنندگان كتاب، كتابداران نسخ خطي، مرمت‌كاران نسخ خطي و همچنين نشريات، ناشران، آثار راديويي و تلويزيوني و...، هرساله در هفته كتاب كه يكي از روزهاي آن به نام بزرگداشت حاميان نسخه‌هاي خطي و ميراث مكتوب نام‌گذاري شده است‌، جشني را برگزار و به برگزيدگان، علاوه بر لوح تقدير جوايزي اهداء مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها